Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Korki Warszawa. Jak walczyć z zatłoczonymi ulicami? Przykłady idą ze świata [PRZEGLĄD]

Przemysław Ziemichód
Przemysław Ziemichód
Aktywiści miejscy argumentują, że strefa płatnego parkowania (SPP) powinna funkcjonować dłużej niż tylko do godziny osiemnastej, kiedy trwa jeszcze wieczorny szczyt komunikacyjny. Takie rozwiązanie obecne jest np. w Krakowie, gdzie opłaty należy wnosić do godziny 20:00. Jednak w skali kraju nie jest to rozwiązanie oczywiste. W Katowicach, na przykład za parkowanie płacimy jedynie do godziny... 16:30.
Aktywiści miejscy argumentują, że strefa płatnego parkowania (SPP) powinna funkcjonować dłużej niż tylko do godziny osiemnastej, kiedy trwa jeszcze wieczorny szczyt komunikacyjny. Takie rozwiązanie obecne jest np. w Krakowie, gdzie opłaty należy wnosić do godziny 20:00. Jednak w skali kraju nie jest to rozwiązanie oczywiste. W Katowicach, na przykład za parkowanie płacimy jedynie do godziny... 16:30. Bartosz Syta
Specjalne strefy czystego transportu, dopłaty i dodatkowe przywileje dla osób, które zdecydują się przerzucić na komunikację miejską. W ten sposób miasta w Polsce i na świecie walczą z problemem korków, przeładowanych ulic i zanieczyszczeń komunikacyjnych. Warszawa może się od nich wiele nauczyć. Jak? Dalsza część tekstu poniżej.

Według najnowszego rankingu Inrix 2018, najbardziej zakorkowanym miastem na świecie jest kolumbijska Bogota. Kierowcy w godzinach szczytu tracą tam 272 godziny, co daje aż 11 dni stania w korku w skali roku. A jak wypadła Warszawa w tym zestawieniu? Nie jest zaskoczeniem, że Warszawa to najbardziej zakorkowane miasto w Polsce. Według rankingu Inrix kierowcy, stojąc w korkach tracą 173 godziny, co daje 7 dni w skali całego roku. Taki wynik dał Warszawie 28. miejsce we wspomnianym rankingu.

Jak walczyć z korkami? Przez ostatnie lata pojawiło się sporo pomysłów na to, w jaki sposób zredukować problem nadmiaru samochodów w stolicy. Dotyczy on nie tylko korków, ale także smogu, braku miejsc parkingowych, hałasu i wielu innych negatywnych zjawisk, za które odpowiadają poruszające się po Warszawie samochody. Zebraliśmy 7 znanych w Polsce i na świecie rozwiązań, które teoretycznie mogłyby poprawić jakość życia w stolicy. Kliknij poniżej, aby dowiedzieć się więcej.

Aktywiści miejscy argumentują, że strefa płatnego parkowania (SPP) powinna funkcjonować dłużej niż tylko do godziny osiemnastej, kiedy trwa jeszcze wieczorny szczyt komunikacyjny. Takie rozwiązanie obecne jest np. w Krakowie, gdzie opłaty należy wnosić do godziny 20:00. Jednak w skali kraju nie jest to rozwiązanie oczywiste. W Katowicach, na przykład za parkowanie płacimy jedynie do godziny... 16:30.

Korki Warszawa. Jak walczyć z zatłoczonymi ulicami? Przykład...


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto