Krakowskie Przedmieście zamknięte na dwa miesiące. Nawierzchnia znów się rozpada. Miasto zastosuje nową technologię

Piotr WróblewskiZaktualizowano 
Pixabay.com / zdjęcie ilustracyjne
Krakowskie Przedmieście znów w rozsypce. Ulica rozpada się mimo, że jest regularnie remontowana. Tym razem ratusz twierdzi, że znalazł rozwiązanie. Zastosuje technologię, która sprawdziła się na Miodowej.

Krakowskie Przedmieście znów w rozsypce. Nawierzchnia reprezentacyjnej drogi jest pofalowana, nierówna, a w niektórych miejscach brakuje kostki. Generalny remont odbył się tu dziesięć lat temu. Od tego czas przeprowadzono wiele mniejszych remontów: w 2013, 2014 i 2015. Ostatni miał miejsce dwa lata temu. Wtedy wykonawcy zastosowali „nowoczesną technologię”. Ze względu na ulewne deszcze pełen zakres prac wykonano jedynie w zatokach autobusowych. Dziś droga wciąż się rozpada.

W najbliższy poniedziałek znów zamkną Krakowskie Przedmieście, na odcinku od ul. Nowy Świat do Królewskiej. Droga będzie nieczynna przez dwa miesiące. To kolejny kompleksowy remont.

- Nawierzchnia Krakowskiego Przedmieścia uległa zniekształceniu. Technologia poprzedniego remontu okazała się nietrwała. Obecnie mamy analizy oraz pozytywne doświadczenia po kilku miesiącach eksploatacji Miodowej i pl. Krasińskich. Ta sama technologia zostanie zastosowana na Krakowskim Przedmieściu – tłumaczy nam Tomasz Demiańczuk z warszawskiego ratusza.

Najpierw zdjęta zostanie elegancka kostka granitowa. Podbudowa zostanie wyczyszczona, a pęknięcia naprawione. Pod spodem pojawi się trwała spoina – podsypka cementowo-piaskowa, która ma dodatkowo podtrzymywać kostkę.

Objazdy i długi remont

Remont potrwa do końca sierpnia. „Cel to poprawa komfortu pasażerów i bezpieczeństwa” - słyszymy. Chodzi także o trwają zmianę, tak by nie trzeba było remontować w kółko tego samego odcinka. Prace będzie wykonywał Zakład Remontów i Konserwacji Dróg na zlecenie ZDM-u.

Od poniedziałku 24 czerwca wprowadzony zostanie objazd Krakowskiego Przedmieścia, przede wszystkim dla stołecznych autobusów miejskich. Pojadą one ulicami: Świętokrzyska – Mazowiecka – Królewska, a w drugą stronę: Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Świętokrzyska.

Jak podje ZTM, autobusy: E-2, 102, 105, 111, 116, 180, 222, 503 i 518 będą jeździły w kierunku północnym ulicami: Świętokrzyska – Mazowiecka – pl. S. Małachowskiego, natomiast w kierunku południowym: pl. S. Małachowskiego – Kredytowa – Jasna – Świętokrzyska. Autobusy linii: 128, 175, 178 i N44 będą kursowały objazdem ulicami Królewską i Marszałkowską.


Wideo

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
M
Michał Firlej

Podsypka cementowo-piaskowa nie jest innowacyjną metodą. Problem tam jest z kilku powodów:

-zle dobrana podbudowa do rodzaju fugowania,

-oszczędne fugowanie (fuga nie wypełnia całej głębokości)

-mało szczelin dylatacyjnych

szkoda, że to już któraś taka inwestycja jest spartolona na etapie projektu.

A
Ania

Porażka 😣wakacje ,upały,turyści,śluby 😅nie bylo lepszego terminu glupota ludzka nie zna granic😂😂🤣🤣🤣

t
to jest skandal

To jest kolejny polityczny trik. Teraz w trakcie kampanii do wyborów samorządowych. Pokazać ludziom :KTO TU RZADZI . Obecna ekipa rządząca ma Prezydenta, ma Premiera i rząd, ma większość w Sejmie i Senacie, wygrała Eurowybory w głosowaniu 25 maja 2019 , ma sukcesy międzynarodowe polityczne i gospodarcze , a "woźny" ma możliwość wszystko to zepsuć , metodą działań nękających. Skąd my to znamy! Ubeckie sztuczki !

Ich argument to : " pozytywne doświadczenia po kilku miesiącach eksploatacji Miodowej i pl. Krasińskich"

G
Gość
2019-06-19T09:35:11 02:00, 88:

Najlepsza metoda mniej kraść.tyle razy remontować to ze złota by tą drogie zrobił grunt to być przy korycie.a konstytucją to pretekst

Naucz się nie krytykować. To trudne ale możliwe.

S
Student

Ja tylko się zastanawiam, kto zaczyna ten remont w trakcie sesji? Na Krakowskim Przedmieściu są dwie duże uczelnie, a sesja trwa do końca czerwca.

O pomyśle żeby zamknąć te drogi na stałe nawet nie wspomnę... Są dni, gdzie mamy 15 minut na przedostanie się z Kampusu UW na Plac Trzech Krzyży, to się na pewno uda pieszo

G
Gość
2019-06-19T22:47:24 02:00, Żubr:

A może zamknąć na stałe. Aż się o to prosi. Jak to zmienia miasto i to na plus do obejrzenia w Białymstoku. To trochę wstyd ze w tym mieście się udało a Warszawie brak odwagi.

Ja tu mieszkam i mam jak większość tu mieszkających trochę lat. Dla nas deptak przez ponad pół roku jest już utrudnieniem. Chodzenie do autobusu około pół kilometra w deszczu, skwarze czy śniegu to dla starszych ludzi utrudnienie, a potem powrót do domu z zakupami. Gdyby wszyscy, którzy tu przyjeżdżają musieli tyle pokonywać żeby dostac się do domu to zaraz by podnieśli krzyk. Płacimy najwyższe czynsze za m.in. dostęp do komunikacji a chodzimy pieszo. Nie każdy ma 20 lat i siły do chodzenia pieszo. Na Nowym Świecie jest asfalt i od remontu mają spokój. Granitowa nawierzchnia była ładna, ale krótko,(teraz jest brudna i poplamiona) poza tym nie chodzi się po niej wygodnie.

G
Gość

bzdura -nikt nie jest w stanie stwierdzić po kilku miesiącach użytkowania czy ta technologia zastosowana na Miodowej się sprawdzi.

Zamiast wylać równą nawierzchnię która będzie odporna na b duży ruch na tym odcinku, stale experymentują i wydają bez sensu pieniądze.

S
Slakuc
2019-06-19T22:47:24 02:00, Żubr:

A może zamknąć na stałe. Aż się o to prosi. Jak to zmienia miasto i to na plus do obejrzenia w Białymstoku. To trochę wstyd ze w tym mieście się udało a Warszawie brak odwagi.

I gdzie puscisz autobusy którymi jeżdżą codziennie tysiące ludzi?

B
Bywalec

A może pomyśleć o tramwajach na Nowym Świecie, Krakowskim Przedmieściu i w Al. Ujazdowskich, ale o takich, jakie jeżdżą po starym mieście w Bordeaux - zasilaniem w jezdni. Są ciche, łatwo pokonują ostre zakręty a trakcja nie szpeci zabytkowego centrum. Poza centr korzystają z normalnej sieci napowietrznej.

Ż
Żubr

A może zamknąć na stałe. Aż się o to prosi. Jak to zmienia miasto i to na plus do obejrzenia w Białymstoku. To trochę wstyd ze w tym mieście się udało a Warszawie brak odwagi.

z
zap

To cudownie.Jeszcze wiecej wieżowców,jeszcze więcej mieszkańców,jeszcze więcej samochodów i będzie świetnie.

J
Jerzy

Zwolnić niekompetentnych urzędasów i darmozjadów, a zatrudnić fachowców z prawdziwego zdarzenia.

88

Najlepsza metoda mniej kraść.tyle razy remontować to ze złota by tą drogie zrobił grunt to być przy korycie.a konstytucją to pretekst

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3