Autobusy będą pojawiać się na warszawskich ulicach etapami. Pierwsze wyjadą na trasy za sześć miesięcy. Ostatnie - cztery miesiące później, czyli 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Nowe pojazdy będą obsługiwały najbardziej obciążone linie. Rocznie będą wykonywały około 4 milionów tzw. wozokilometrów.
Bezpieczne i komfortowe
Jak twierdzą przedstawiciele ZTM nowe pojazdy to limuzyny wśród autobusów. Przegubowce będą mogły przewieźć nawet 190 osób. Będą wyposażone w klimatyzację. Oprócz tego będą miały wygodne, miękkie siedzenia. Co ciekawe, tapicerka będzie bardzo „warszawska”. Umieszczone na niej będą symbole stolicy takie, jak Syrenka i Kolumna Zygmunta.
Wszystkie pojazdy będą wyposażone w monitoring. Kierowcy będą mieli do dyspozycji łączność radiową z dyspozytorem, która będzie niezbędna w sytuacjach kryzysowych. Nowością będzie także, zainstalowany w komorze silnika, system samoczynnego gaszenia pożarów.
Przystosowane dla niepełnosprawnych
Przegubowce będą przystosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych. Oprócz niskiej podłogi, będą miały również system głosowego zapowiadania przystanków, platformy ułatwiające wjazd osobom na wózkach oraz przyciski oznaczone alfabetem Braille’a.
Na pokładzie nie zabraknie również nowoczesnych wyświetlaczy LCD z informacją pasażerską. Będą również automaty biletowe oraz system liczenia pasażerów.
Czytaj także:
Na miasto wyjedzie 50 nowych autobusów
MAN i Solaris walczą o kontrakt MZA
Fatalny stan autobusów. Dyrektor w MZA traci pracę
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?