W miniony weekend, gdy temperatura przekraczała 30 stopni Celsjusza, mieszkańcy stolicy mogli wskakiwać w „lodową otchłań” przy Dworcu Centralnym. Powstał tam trójwymiarowy mural autorstwa Ryszarda Paprockiego, będący swoistą reklamą marki Lech Premium.
Malowidło 3D Dworzec Centralny - "jakby spadali w przepaść"
Dzieło Ryszarda Paprockiego wzbudziło duże zainteresowanie przechodniów. – Zauważyłam
to malowidło już z daleka. Jednak dopiero z tego miejsca widać, że jest 3D – mówi Agata, mieszkanka Warszawy. Dzieło Paprockiego jest trójwymiarowe, dlatego też mieszkańcy stolicy, stojący na nim w odpowiednim punkcie, mieli złudzenie jakby właśnie spadali w czeluści lodowych klifów.
Czytaj także: Lodowa przepaść przed Dworcem Centralnym
Jak można było się dowiedzieć na miejscu, stworzenie takiego obrazu wymagało długich przygotowań. Etap projektowania trwał około miesiąca, z kolei realizacja w miejscu publicznym około trzy. – Nieprzypadkowo postanowiłem zająć się sztuką, którą nie każdy artysta potrafi wykonać. Chciałem połączyć wykorzystanie przestrzeni z abstrakcją – tłumaczy Ryszard Paprocki, autor pracy. – Tym razem moją inspiracją było pragnienie kojącego zimna, które towarzyszy nam latem – dodaje.
Stacja Metro Centrum. Na Patelni powstaje ogromny mural
Prawidłowy odbiór kreacji Ryszarda Paprockiego uzależniony jest od właściwego punktu widzenia. Przy jej tworzeniu nie potrzeba innych narzędzi poza wyobraźnią twórcy. Jak wam się podoba taka forma promocji marki piwa? Orzeźwiająca?
Dzieło będzie można podziwiać do soboty 12 lipca.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?