Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Metro na Targówku. Rozpoczyna się budowa, będą utrudnienia. Zobacz zmiany [TRASY, OBJAZDY]

Redakcja
Metro na Targówku. Rozpoczyna się budowa, będą utrudnienia [TRASY, OBJAZDY]
Metro na Targówku. Rozpoczyna się budowa, będą utrudnienia [TRASY, OBJAZDY] mat. pras.
Rozpoczyna się budowa II linii metra na Targówku. Inwestycja potrwa dwa-trzy lata. W tym czasie obowiązywać będą objazdy, a komunikacja miejska będzie jeździła zmienionymi trasami. Tłumaczymy, gdzie nastąpią zmiany i którędy najlepiej jeździć.

Budowa II linii metra

- W sobotę zaczynamy budowę, która zmieni sposób poruszania się po dzielnicy. Nie będę ukrywać, że będą ogłaszane utrudnienia. Rozdawane będą specjalne broszury, żeby poinformować mieszkańców o zmianie tras - tłumaczy prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Do 2019 roku na Targówku powstaną stacje Targówek (C17) pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z Ossowskiego i Trocka (C16) pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej. Kolejna stacja - Szwedzka (C16) znajdzie się pod ul. Strzelecką na Pradze. W sumie w kierunku wschodnim będziemy mieli 3,12 km nowej trasy.

Metro na Targówku. Utrudnienia od soboty

Pierwsze prace rozpoczną się w nocy z 29 na 30 kwietnia. Przez dwa miesiące ul. Szwedzka zostanie zwężona o jeden pas ruchu. Na kilkusetmetrowym odcinku będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy – w stronę ul. 11 Listopada. Objazd prowadzi ul. Strzelecką, Środkową i Stalową. W to miejsce przeniesiona zostanie komora ciepłownicza, która utrudniałaby budowę stacji.

Kolejne zmiany czekają nas w czasie weekendu majowego. W nocy z 1 na 2 maja Zamknięte dla ruchu będzie skrzyżowanie ul. Trockiej i Pratulińskiej, ale przejezdna pozostanie ul. Handlowa. Wyłączone z ruchu będzie skrzyżowanie ul. Ossowskiego i Pratulińskiej, rondo na skrzyżowaniu ulic Gorzykowskiej i Handlowej. Rondo umożliwiające zawracanie powstanie na przecięciu Ossowskiego i Witebskiej, a na Gorzykowskiej i Handlowej (w kierunku Radzymińskiej) wytyczony zostanie bus pas. Objazd zamkniętych ulic prowadzi ulicami Gorzykowską, Handlową i Kołową.

Budowa II linii metra

Metro na Targówku. Jak będzie jeździć komunikacja miejska?

Największe utrudnienia pojawią się przy budowie stacji Trocka i Targowa na ul. Trockiej, Ossowskiego i Pratulińskiej. Na trasy objazdowe zostaną skierowane linie autobusowe: 156, 160, 162, 199, 212, 517, N02, N12 i N62. Kursowanie 356 będzie zawieszone. Linia ekspresowa E-3 zostanie przekształcona 262, która będzie kursowała na nowej trasie we wszystkie dni tygodnia. Poza tym autobusy 135 jadące w kierunku Strzeleckiej kursowały przez Szwedzką bez zmian.
156: METRO MŁOCINY – … – Kondratowicza – św. Wincentego – Kołowa – Ossowskiego – zawrotka przy Witebskiej – Ossowskiego – Handlowa – Gorzykowska – … – DW. WSCHODNI /KIJOWSKA/, częstotliwość kursowania bez zmian;
160: DW. CENTRALNY – … – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Handlowa – Ossowskiego – zawrotka przy Witebskiej – WITEBSKA, częstotliwość kursowania bez zmian;
162: EC SIEKIERKI – … – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Handlowa – Kołowa – Borzymowska – Trocka – TARGÓWEK, częstotliwość kursowania bez zmian;
199: REMBERTÓW-AON – … – Radzymińska – Trocka – PRATULIŃSKA, częstotliwość kursowania bez zmian;
212: PL. HALLERA – … – św. Wincentego – Kołowa – Handlowa – Gorzykowska – Radzymińska – Trocka – PRATULIŃSKA, częstotliwość kursowania bez zmian;
262: linia przekształcona z linii E-3, zapewniająca połączenie osiedli położonych przy ulicy Trockiej z Dworcem Wileńskim; DW. WILEŃSKI – al. Solidarności – Radzymińska – Trocka – PRATULIŃSKA, częstotliwość kursowania: 12-15 minut;
356: zawieszenie funkcjonowania linii;
517: URSUS-NIEDŹWIADEK – … – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Handlowa – Ossowskiego – zawrotka przy Witebskiej – WITEBSKA, częstotliwość kursowania bez zmian;
E-3: przekształcenie w całodzienną linię 262;
N02: MARYSIN – … – Radzymińska – Gorzykowska – Handlowa – Kołowa – św. Wincentego – Kondratowicza – … – METRO MŁOCINY, częstotliwość kursowania bez zmian;
N12: DW. CENTRALNY – … – Starzyńskiego – rondo Żaba – św. Wincentego – Borzymowska – TARGÓWEK, częstotliwość kursowania bez zmian;
N62: DW. CENTRALNY – … – Starzyńskiego – rondo Żaba – św. Wincentego – Kołowa – Handlowa – Gorzykowska – Radzymińska – Łodygowa – … – WOŁOMIN /SIKORSKIEGO/, częstotliwość kursowania bez zmian.

Wykonawcą odcinka północno-wschodniego została firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Koszt budowy to 1,06 mld zł. Trasa powinna zostać ukończona na przełomie marca i kwietnia 2019 roku, wtedy II linią metra przejedziemy z dalekiej Woli na Targówek. Poza stacjami, we wschodniej części Warszawy powstaną trzy wentylatornie, przebudowane zostaną instalacje podziemne i wykonane badania geotechniczne.


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto