Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Metro Świętokrzyska. Wejście na stację zamknięte przez najbliższy rok? Inwestor pobliskiej budowy ma naprawić szkodę

Kacper Komaiszko
Kacper Komaiszko
ukosne.um.warszawa.pl
Metro Świętokrzyska. Jedno z wejść na stację metra pierwszej linii A14 Świętokrzyska jest zamknięte już od miesiąca. Powodem podjęcia takiej decyzji było naruszenie konstrukcji wejścia przez prace budowlane toczone w bezpośrednim sąsiedztwie stacji. Teraz okazuje się, że wejście może być nieczynne przez okrągły rok. Szczegóły w artykule poniżej.

Do zamknięcia jednego wejść do metra na stacji Świętokrzyska doszło we wtorek 23 kwietnia. W związku z powyższym poinformowaliśmy o zdarzeniu Wykonawcę Inwestycji, podjęliśmy działania zabezpieczające, m.in. zamknęliśmy wejście na stację - przekazała nam wówczas Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego. Na konstrukcji wejścia miały pojawić się odkształcenia. Doniesienia potwierdził wykonawca inwestycji - firma Starbag. Do uszkodzenia doszło podczas uszczelniania ścian między budynkiem a stacją. Dowiedzieliśmy się, że między schodami a posadzką metra doszło do rozszczelnienia. W efekcie posadzka podniosła się o ok. 2 cm.

W środę, 22 maja, okazało się, że wejście z uszkodzoną konstrukcją może zostać zamknięte nawet na cały kolejny rok. Wszystko za sprawą inwestora, który zaproponował Zarządowi Transportu Miejskiego, że chwilowo przejmie część infrastruktury linii M1 przy Świętokrzyskiej i naprawi wyrządzone szkody.

W tej chwili nie możemy jeszcze wyrokować, jaka opinia zostanie wydana w tej sprawie. W tej chwili analizujemy, jak węzeł przesiadkowy na stacji Świętokrzyska będzie funkcjonować bez tego jednego wejścia. Musimy ustalić, jak duże utrudnienie będzie to stanowić dla naszych pasażerów. Trzeba wziąć pod uwagę, że z węzła zaczną już korzystać pasażerowie z Targówka i zapewne również z Woli - mówi nam Tomasz Kunert, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego.

ZOBACZ TEŻ: Najbardziej wkurzające zachowania w warszawskiej komunikacji miejskiej

Wsiadasz do autobusu i widzisz to jedno wolne miejsce...ale czy na pewno jest wolne? BŁĄD! Na siedzeniu wypoczywa przemęczona reklamówka z dyskontu lub damska torebka. Prośba o usunięcie torby jest na ogół respektowana - z wyraźną niechęcią lub udawanym zagapieniem.

Najbardziej wkurzające zachowania w warszawskiej komunikacji...

Opinia Metra Warszawskiego

Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego przekazała, że instytucja uważa proponowane rozwiązanie za bardzo racjonalne. W planach budowlanych inwestora i tak przewidziane są prace przebiegające bezpośrednio nad wejściem. Robotnicy mogliby zatem równolegle prowadzić prace naprawcze. Bartoń zdradziła, że jeśli ZTM pozytywnie zopiniuje propozycję inwestora, nowe - przebudowane wejście połączy się z budowanym wieżowcem. Wówczas przybrałoby formę identyczną do wejścia na stację od strony nowego Sezamu.

Budowa Central Point - szczegóły inwestycji

Budowa Central Point zgodnie z planami dewelopera (Immobel Poland) rozpoczęła się w kwietniu. W opisie inwestycji czytamy, że ma tu powstać jedyny w Polsce biurowiec na przecięciu dwóch linii metra. W rzeczywistości działka znajduje się tuż nad tunelami. Wymaga to dodatkowych działań podczas budowy. W zeszłym roku 39 metrów w głąb ziemi osadzono ściany szczelinowe, na których stanie 21-kondygnacyjny budynek.

POLECAMY TEŻ:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto