Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miasto wycofuje się z planu zwężenia Górczewskiej? Kaznowska: Poddamy analizie wszystkie zgłoszone sugestie

Marcin Kowalski
Miasto wycofuje się z planu zwężenia Górczewskiej? Kaznowska: Poddamy analizie wszystkie zgłoszone sugestie
Miasto wycofuje się z planu zwężenia Górczewskiej? Kaznowska: Poddamy analizie wszystkie zgłoszone sugestie Ewelina Wójcik
W tej chwili, na odcinku od granic miasta do al. Prymasa Tysiąclecia, nie planuje się zmian powodujących zawężenie ulicy - zapowiadają władze miasta. Ostateczna decyzja o przyszłości Górczewskiej ma zapaść jeszcze przed końcem tego roku. Już dziś miasto podchodzi do pierwotnych planów zwężenia głównej ulicy Woli z dużą rezerwą. Powodem są protesty mieszkańców. Szczegóły w tekście poniżej.

Dwa zamiast trzech pasów ruchu w każdą stronę, więcej zieleni oraz miejsca dla rowerzystów i pieszych. Tak, zdaniem władz miasta miała wyglądać ulica Górczewska po zmianach. Plany spotkały się ze sprzeciwem ze strony mieszkańców Woli. - Groteską jest powoływanie się przez władze Warszawy na wyniki tzw. "konsultacji społecznych", skoro obydwa warianty poddawane tym tzw. "konsultacjom" zakładały degradację [zwężenie - red.] ulicy Górczewskiej - tłumaczą przedstawiciele inicjatywy "Ręce precz od Górczewskiej".

Miasto wyjaśniało, że chodzi o ograniczenie ruchu samochodów w stronę centrum. Mniejsza liczba pasów dla samochodów, więcej miejsca dla komunikacji zbiorowej i rowerów miało w założeniu pomóc rozwiązać problem przeładowanych ulic w centrum miasta. Zwężenie zbiegłoby się w czasie z oddaniem do użytku kolejnego odcinka drugiej linii metra.

Dziś jednak miasto po cichu wycofuje się z tych planów. Warunkiem wprowadzenia zmian ma być w pierwszej kolejności opracowanie planu systemu transportowego, który ma powstać przed końcem roku. – Rozwój systemu transportowego Warszawy planowany jest z wieloletnim wyprzedzeniem. Wszystkie założenia i zadania, które są z tym związane powinny nie tylko zaspokajać bieżące potrzeby warszawiaków, ale także wybiegać kilka dekad w przyszłości. Chcemy, aby planowane projekty odpowiadały też aspiracjom stolicy. Między innymi stąd potrzeba opracowania planu systemu transportowego. Jego stworzenie powierzyliśmy zewnętrznym ekspertom, a jego założenia poznamy pod koniec roku – wyjaśnia Kaznowska.

Co więcej, ewentualne zmiany w organizacji ruchu na Górczewskiej mają zostać poprzedzone kolejnymi konsultacjami społecznymi. Przypomnijmy, że poprzednie były kwestionowane ze względu na zbyt małą obecność mieszkańców. - Całościowa analiza pozwoli podejść do problemu kształtowania tego systemu, ale też układu drogowego miasta w sposób kompleksowy. Chcemy odnieść założenia tego dokumentu do wszystkich planowanych przez nas inwestycji . W związku z uwagami zgłoszonymi przez radnych dzielnicy Wola podjęliśmy wspólną decyzję, że poddamy analizie wszystkie zgłoszone sugestie i wspólnie ponownie przedyskutujemy rozwiązania zaproponowane dla odcinka od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Młynarskiej, tak aby konsensus wypracowany został z jak najszerszą grupą zainteresowanych – deklaruje wiceprezydent Renata Kaznowska.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto