Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Wawra przeciwko budowie nasypu kolejowego. Boją się, że będzie głośno

baw
Mieszkańcy Wawra przeciwko budowie nasypu kolejowego. Boją się, że będzie głośno
Mieszkańcy Wawra przeciwko budowie nasypu kolejowego. Boją się, że będzie głośno Cezary Piwowarski, CC 4.0, 3.0, 2,5
PKP PLK rozbudowuje linię kolejową nr 7. W ten sposób kolejarze chcą zwiększyć przepustowość na terenie aglomeracji warszawskiej. Na terenie Wawra planowana jest budowa mającego kilkaset metrów nasypu kolejowego. Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestują mieszkańcy dzielnicy, którzy obawiają się hałasu. Dalsza część artykułu poniżej.

Radni Wawra skierowali list do prezydenta Warszawy oraz do PKP PLK, w którym apelują o zmianę koncepcji budowy oraz o ustawienie ekranów akustycznych przy planowanej inwestycji.

Planowana na terenie Dzielnicy Wawer inwestycja PKP jest w obecnym kształcie niezgodna z interesem mieszkańców. Plany zakładają rozbudowę linii o 2 dodatkowe tory, budowę wysokiego nieestetycznego nasypu/wiaduktu, oraz brak ekranów akustycznych. Apelujemy do władz m.st. Warszawy i PKP, aby potrzeby mieszkańców Wawra zostały uwzględnione przy planowaniu i realizacji tego zadania inwestycyjnego - napisali w swoim apelu

PKP PLK planują wybudowanie wiaduktu na odcinku pomiędzy stacjami Międzylesie i Radość. Jak wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl, tory istniejącej linii kolejowej nr 7 zostaną podniesione do góry a pod nimi, ze strony wschodniej na stronę zachodnią, przejdzie czwarty tor. Oznacza to, że na odcinku o długości około 600 metrów pociągi podmiejskie będą jechać 6-7 metrów nad poziomem gruntu. Wiadukt ma powstać w terenie mniej zabudowanym.

- Przebudowa nie poprawi w znaczący sposób komunikacji mieszkańców Wawra, natomiast budowa wyniesienia o wysokości 7 m zmieni pejzaż znacznej części dzielnicy i będzie to źródło hałasu. Nie ma na to naszej zgody - dodaje Potapowicz.

Radni wciąż postulują realizację modernizacji linii 7 w terenie zurbanizowanym, w wykopie.

Już dawno przedstawiłem koncepcję zagłębienia linii kolejowej w wykopie. To rozwiązanie ma wiele zalet i rozwiązuje praktycznie wszystkie problemy. Mieszkańcy w znacznie mniejszym stopniu odczuwaliby hałas i drgania związane z ruchem kolejowym. Dużo łatwiej podczas budowy i później byłoby poprowadzić ruch poprzeczny - mówi były burmistrz dzielnicy Wawer Dariusz Godlewski.

Jednak takie rozwiązanie przez PKP PLK aktualnie nie jest brane pod uwagę. To znacznie podniosłoby koszty całej inwestycji, bo zmusiłoby wykonawcę pod budowy nowych stacji. Wiaty na linii otwockiej są zabytkami i objęte są ochroną konserwatorską.

PKP PLK planuje rozpoczęcie inwestycji w 2020 roku.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto