Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mistrzowie zachęcą do studiowania na UJ

Grzegorz Skowron
fot. Wojciech Matusik
Nauka. Uniwersytet Jagielloński rozpoczyna nową kampanię promującą studia na tej uczelni. Wybitni naukowcy opowiedzą uczniom o swej ścieżce kariery, a ich twarze trafią na billboardy.

„Czy jesteś gotowy na spotkanie z Mistrzem?” - pod takim hasłem najstarsza polska uczelnia rozpoczęła wczoraj swoją kampanię promocyjną. Ambasadorami akcji są przedstawiciele czterech dziedzin naukowych, wybitni naukowcy i ciekawe osobowości: biotechnolog dr hab. Justyna Drukała, psychiatra i terapeuta prof. dr hab. med. Bogdan de Barbaro, biolog prof. dr hab. Ryszard Laskowski oraz chemik prof. dr hab. Wojciech Macyk.

Autor: Grzegorz Skowron

Podczas wczorajszego Dnia Otwartego na UJ odbyło się pierwsze spotkanie z Mistrzem. Dr Drukała, prekursorka badań nad sztuczną skórą, opowiadała przyszłym studentom, jak sama trafiła na uczelnię i co zdecydowało, że zajęła się biotechnologią.

- To bardzo ważne, by promować Uniwersytet Jagielloński, by pokazać go młodzieży. To także zaszczyt dla mnie, że mogę reprezentować uniwersytet - powiedziała nam dr Drukała, gdy zapytaliśmy, dlaczego zgodziła się być twarzą uczelnianej kampanii. - Bardzo bym się cieszyła, gdyby w efekcie spotkań z nami, po latach wykiełkowali uczniowie, którzy nas będą przerastać. O to właśnie chodzi - dodała.

Według Kingi Drechny-Muchy, kierownika Działu Promocji UJ, nowe pokolenie dorasta w świecie nowoczesnych technologii i internetu, więc w natłoku informacji może być zagubione przed wyborem studiów. - Nasza kampania poprzez media społecznościowe i bezpośrednie spotkania z młodymi ma na celu przybliżyć im Uniwersytet Jagielloński, możliwości studiowania, a także pokazać ciekawych naukowców, którzy mogą stać się drogowskazem i mistrzem na początku nowej drogi, jaką jest studiowanie - podkreśla.

W ramach kampanii dla przyszłych studentów przygotowano nową stronę internetową (www.kierunek.uj.edu.pl), ułatwiającą znalezienie informacji o kierunkach studiów i zasadach rekrutacji. Prezentuje ona także sylwetki ambasadorów akcji i przybliża korzyści płynące z wyboru UJ. Ważnym elementem akcji są spotkania uczniów szkół średnich z naukowcami, podczas których przyszli studenci mogą zaprezentować swoje naukowe zainteresowania i pasje przed mentorami i publicznością.

Po inauguracji w Krakowie kolejne spotkania odbędą się w Kielcach, Katowicach i Rzeszowie. Ci, którzy na nie nie dotrą, będą mogli zobaczyć relacje live na profilu UJ na Facebooku.

W trakcie matur na nowej stronie internetowej i w mediach społecznościowych publikowane będą komentarze pracowników naukowych UJ do zadań maturalnych. Twarze ambasadorów nowej akcji pojawią się na tzw. city lightach i billboardach, eksponowanych w Krakowie, Katowicach, Kielcach i Rzeszowie.

W Krakowie uczy się około 190 tys. młodych ludzi z całego świata, z czego jedna czwarta studiuje na Uniwersytecie Jagiellońskim.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto