Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Moda w walce z HIV

Redakcja
Żeby przyciągnąć uwagę społeczną, nie wystarczy już tylko o czymś napisać, czy zaangażować specjalistów. Dzisiaj potrzebne są nazwiska gwiazd i chwytliwe hasła, nawet w akcji tak ważnej jak kampania przeciwko wirusowi HIV.

Statystyki są przerażające. Szacuje się, że w Polsce około 35 tysięcy osób jest nosicielami wirusa HIV, z czego około 20 tysięcy nie zdaje sobie z tego sprawy! Problem dotyczy przede wszystkim młodych ludzi, do 30 roku życia. Więcej zakażonych jest wśród kobiet... Dlaczego? Odpowiedzialna jest za to biologia. Podczas stosunku płciowego ryzyko zakażenia u kobiety jest prawie dwukrotnie większe niż u mężczyzny. Na zakażenie wrażliwa jest bowiem cała błona śluzowa pochwy i szyjki macicy, podczas gdy u mężczyzn w zasadzie tylko obwódka błony śluzowej wokół ujścia cewki moczowej i w wewnętrznej warstwie pod napletkiem. Dodatkowo w nasieniu jest znacznie większa ilość wirusa HIV niż w wydzielinach żeńskich narządów płciowych.

Coraz mniej tematów określamy jako tabu. HIV/AIDS niestety nadal do nich należy. Żeby to zmienić zorganizowana została kampania edukacyjna "ryzyKOchania", poruszająca problem zakażenia. W akcję zaangażowane zostały gwiazdy: piosenkarki Reni Jusis, Maria Peszek i Monika Brodka, aktorki Joanna Jabłczyńska, Małgorzata Socha, sportowcy Szymon Kołecki i Łukasz Kadziewicz, tancerz Rafał „Roofi” Kamiński, oraz wiele innych "celebrytów".

Dodatkowo, specjalnie na potrzeby kampanii stworzona została kolekcja koszulek, zaprojektowanych przez czołowych polskich projektantów. Z HIV walczą Paprocki & Brzozowski, Viola Śpiechowicz, One Eighty, Dawid Woliński i Ola Osadzińska. Zorganizowany został również konkurs "KREUJ IDEE" na najciekawszy nadruk związany tematycznie z HIV/AIDS. W skład jury weszły: Ewa Minge (kreator mody), Anna Ibisz (redaktor naczelna JOY), Kasia Burzyńska (prezenterka TV), Ola Osadzińska (ilustratorka), Agnes Kubicka (fotograf), Donata Czekała (MCZP) oraz Anna Olejczuk (Stowarzyszenie Manko). Wybrały one 5 najlepszych projektów, z których internauci wyłonili zwycięzcę. Głosowanie trwało do 12 marca, zwyciężyła Magdalena Wójcik z projektem "Against HIV".

Wszystkie koszulki (zaprojektowane przez gwiazdy i finalistów konkursu) trafią do sklepów przed wakacjami. Na największych uczelniach mają także odbyć się happeningi pt. "Niechciany podarunek". Eventy będą nie tylko okazją do rozmów, poszerzenia wiedzy, ale też udziału w konkursach i otrzymania gadżetów związanych z kampanią. Może tabu zostanie przełamane?

/dane pochodzą z informacji prasowych kampanii "ryzyKOchania" oraz stron internetowych http://www.kreujidee.pl i http://www.ryzykochania.pl
______________________________________________________

Kampania "ryzyKOchania" ogłasza kolejny konkurs, tym razem na najciekawszą fotografię, grafikę, czy formę malarską/rysunkową nawiązujące do tematyki HIV/AIDS - "Sztuka przeciw AIDS". Więcej informacji.

MM Łódź poleca:

MM Łódź patronuje:


MMŁódź poleca:

Od redakcji: Przypominamy, że każdy z Was może zostać dziennikarzem obywatelskim serwisu MM Moje Miasto! Zachęcamy Was do zamieszczania artykułów oraz nadsyłania zdjęć z ciekawych wydarzeń i imprez. Piszcie też o tym, co Wam się podoba, a co Wam przeszkadza w naszym mieście. Spróbujcie swych sił w roli reporterów obywatelskich eMeMki! Pokażcie innym to, co dzieje się wokół Was. Pokażcie, czym żyje Miasto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto