W 2020 roku rozpocznie się przebudowa linii średnicowej. W czasie remontu większość dalekobieżnego ruchu z dworca Centralnego, Zachodniego i Wschodniego ma zostać przekierowana na stację Warszawa Gdańska. Jednak dworzec, który posiada obecnie tylko 3 perony, nie jest na razie przystosowany do tego, by obsłużyć większą liczbę podróżnych. Dlatego też PKP Polskie Linie Kolejowe od dawna zapowiadały znaczną rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Jednak nowością, która nie zaskakuje pozytywnie, jest to, że rozbudowa stacji nie obejmie stworzenia nowych peronów.
- Pamiętajmy, że stacja Warszawa Gdańska została zmodernizowana kilka lat temu. Jeden peron był przebudowany w roku 2010, drugi, o ile dobrze pamiętam, w 2016. (...) Podjęliśmy więc decyzję o przygotowaniu przetargu na realizację schodów ruchomych. Ponadto wybudujemy kładkę nad torami, która będzie niezależnie umożliwiać przejście na jedną i drugą stronę miasta. Zwiększymy przepustowość, ale na pewno nie będziemy przebudowywali istniejących peronów i układu torowego - powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
Naszą uwagę przyciąga ostatnie zdanie wypowiedziane przez prezesa PKP. Jak ma się zwiększyć przepustowość, skoro nie będzie ani jednego nowego peronu? W przypadku zamknięcia dla ruchu dalekobieżnego trzech największych stacji w stolicy, Warszawa Gdańska będzie obsługiwać dodatkowo około 50 tys. osób. Czy dworzec będzie przystosowany do tak dużego ruchu?
Ku naszemu zaskoczeniu, według PKP, zwiększenie przepustowości oznacza po prostu budowę schodów ruchomych w części podziemnej na perony i stworzenie kładki.
- W ten sposób więcej pasażerów wygodniej będzie mogło dostać się na perony - powiedział Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP.
Wygląda więc na to, że pasażerowie rzeczywiście będą mieli wygodniejsze dojście do peronów, ale już na samej stacji sytuacja nie będzie tak dobra. Przypomnijmy, że Warszawa Wschodnia posiada 7 peronów, z kolei Zachodnia 8. Skoro ruch z tych dworców zostanie przekierowany na Warszawę Gdańską, możemy sobie już teraz wyobrazić jak szybko znika zadowolenie pasażerów z nowych wind, schodów ruchomych czy kładek, gdy będą stać ściśnięci na peronach.
POLECAMY TEŻ:
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?