Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most Północny już na finiszu? Kierowcy zacierają ręce z radości (WIDEO)

Redakcja
Dobiega końca budowa mostu Północnego, który połączy Bielany z Białołęką. Kto cieszy się bardziej? Kierowcy czy mieszkańcy?

Budowa rozpoczęła się na początku czerwca 2009 r. W styczniu 2011 roku podano, że budowa mostu Północnego ma już pół roku opóźnienia. Opóźnienie spowodowane zostało między innymi zalaniem terenu budowy falą powodziową latem 2010 roku. W marcu 2011 roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zwrócił się do stołecznego ratusza o dodatkowe 95 milionów złotych na prowadzenie inwestycji. 18 kwietnia podniesiono pierwsze z trzech przęseł mostu. Na konferencji prasowej wyrażono nadzieję na ukończenie części drogowej do końca 2011 roku, jednocześnie przyznając, że termin ukończenia trasy tramwajowej jest bardzo odległy w czasie.

Droga z Białołęki (od ul. Modlińskiej) w kierunku Młocin, aż za wiadukt WD4

Z Młocin w kierunki ulicy Modlińskiej

Most o długości 795 m składać się będzie z trzech niezależnych przepraw: tramwajowej oraz dwóch drogowych. Jednak tramwaje pojadą mostem prawdopodobnie dopiero w 2013 r. - kiedy Tramwaje Warszawskie ułożą trakcję elektryczną. Najdłuższe przęsło mostu ma 160 m.

Sama Trasa Mostu Północnego będzie miała 4,3 km długości na odcinku od węzła z ulicą Modlińską na Białołęce do węzła przesiadkowego Młociny na Bielanach. Ma na nim obowiązywać ograniczenie prędkości do 80 km na godzinę. Wykonawcą robót budowlanych odcinka od ul. Pułkowej do ul. Modlińskiej jest konsorcjum firm w składzie: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA SA (lider konsorcjum), SANDO Budownictwo Polska SA, Construcciones Sanchez Dominguez SA (Hiszpania), KROMISS - Bis sp. z o.o. (Polska). Koszt budowy to 976 618 384 zł.

Czytaj także: 16 ciężarówek testuje wytrzymałość Mostu Północnego (ZDJĘCIA)

Budowa drugiego odcinka Trasy Mostu Północnego od węzła z ul. Pułkową do węzła przesiadkowego Młociny obejmuje m.in. budowę jezdni trasy wraz z budową wiaduktów nad ul. Encyklopedyczną, budowę ul. Encyklopedycznej z nowym wjazdem do zajezdni tramwajowej, skrzyżowaniem z ul. Zgrupowania AK "Kampinos" czy przebudowę trasy tramwajowej. Prace budowlane realizuje firma SKANSKA za kwotę ok. 51,5 mln zł.

22 listopada br. rozpoczęły się trwające kilka dni testy wytrzymałości - 16 wypełnionych gruzem 32-tonowych ciężarówek wjechało na teren mostu, sprawdzając, czy nie dochodzi do niebezpiecznych drgań. Nie odnotowano żadnych nieprawidłowości. Gotowe są też już niemal wszystkie trasy dojazdu do mostu. Należy natomiast jeszcze uzupełnić takie rzeczy jak ekrany akustyczne, barierki i latarnie.

Będzie to ósma przeprawa drogowa w mieście na Wiśle (dziewiąta, wliczając kolejowy most średnicowy).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto