Na spotkaniu obecni byli: zastępca prezydenta m.st. Warszawy, Renata Kazowska, przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu oraz Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Motocykliści reprezentowani byli przez inicjatywę „TAK dla motocykli na buspasach”. Mimo że wcześniej policja powołując się na kwestie bezpieczeństwa,wyraziła negatywną opinię co do koncepcji udostępnienia konkretnego odcinka drogi motocyklistom, ostatecznie uznała część racji drugiej strony. Posiadacze jednośladów podczas spotkania powoływali się na badania przeprowadzone przez Politechnikę Warszawską. Wynika z nich, że motocykle poruszają się na buspasach wolniej i bezpieczniej. Dodajmy, że przepisy, o których mowa obowiązują w kilku polskich miastach, m.in.: w Łodzi, Krakowa, Gdańska czy Bydgoszczy.
W ramach dialogu ustalono ramy pilotażowego programu. Wybrano dwie stołeczne arterie: Trasę Łazienkowską i ulicę Radzymińską. Jednoślady na pasach przeznaczonych dla autobusów zobaczymy prawdopodobnie od początku maja, a więc od długiego weekendu. Testy, którym miasto i policja będą się bacznie przyglądać, potrwają do końca października 2018 roku. W tym czasie okaże się czy próbne rozwiązania przerodzą się w szersze uprawnienia dla motocyklistów – jeśli liczba zdarzeń się zwiększy, eksperymentalny etap zostanie przerwany. Możemy też spodziewać się kampanii społecznej edukującej o przeprowadzanych zmianach.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?