Na Moście Północnym kruszy się asfalt! ZDM: jest objęty gwarancją [WIDEO]

Kacper Van WallendaelZaktualizowano 
Most Północny w Warszawie nie uniknął problemów z jakością asfaltu.
Most Północny w Warszawie nie uniknął problemów z jakością asfaltu. fot. Polskapresse
Most Północny (oficjalnie Most im. Marii Skłodowskiej-Curie) ma zaledwie półtora roku, lecz asfalt na jego powierzchni już się kruszy. Jak zapewnia ZDM, wykonawca jest zobowiązany do naprawy objętego gwarancją asfaltu.

Asfalt odchodzi płatami na jezdni od strony Białołęki w kierunku Bielan. Początkowe przypuszczenia sugerowały, że Most Północny nie jest konstrukcyjnie przystosowany do aż tak wysokich temperatur, jakie w ostatnich dniach panowały w Warszawie. Okazuje się jednak, że problemy związane z Mostem Północnym są poważniejsze.

Czytaj również: Most Północny zaliczył testy obciążeniowe. Tramwaje przejadą nim dopiero na początku przyszłego roku

- Upał mógł być czynnikiem przyspieszającym kruszenie się asfaltu, ale wszystko wskazuje na to, że główną przyczyną jest odstawanie asfaltu od płyty - mówi Adam Sobieraj, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich. - Temperatura mogłaby spowodować koleinowanie, ale w tym przypadku widzimy, że asfalt podnosi się do góry - dodaje.

Na Moście Północnym kruszy się asfalt! ZDM: jest objęty gwarancją

ZDM potwierdza, że sprawa Mostu Północnego została przekazana inwestorowi, czyli Zakładowi Miejskich Inwestycji Drogowych. Tak jak przy innych miejskich przedsięwzięciach infrastrukturalnych, asfalt objęty jest przez wykonawcę trzyletnią gwarancją.

- Prawdopodobnie w tym przypadku będzie to oznaczało, że wykonawca położy asfalt od nowa - dodaje Sobieraj. - Obowiązkiem wykonawcy jest położenie takiej nawierzchni, która wytrzyma temperatury od -30 do +90 stopni Celsjusza - wyjaśnia rzecznik.

Czytaj również: Most Północny - Białołęka bliżej centrum niż kiedykolwiek

Most Północny został oddany do użytku w marcu 2012 roku w celu połączenia Białołęki z lewobrzeżną Warszawą. Jest najbardziej wysuniętym na północ mostem w Warszawie. Budowa Mostu Północnego trwała od 2009 roku, a jego ostatnia część - ścieżki rowerowe, tory tramwajowe i chodnik - została otwarta na początku bieżącego roku.

Wideo

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

2013.08.10 12:27:06

Ale "paciuroki" !!! Nie potrafią ułożyć asfaltu do podłoża mostu..... takich mamy teraz inżynierów budownictwa lądowego-----wstyd i hańba !!!!

Pierwsza sprawa i błąd w sztuce to : powinna być lepsza przyczepność do podłoża ,czyli betonu,który jest pod masą asfaltową,a to znaczy że beton powinien być dobrze skrapiany gorącym asfaltem ,lub powinien mieć izolację w postaci specjalnej "papy" do tego celu.W tym przypadku,dolna część mostu jest chłodna,a górna gorąca o słońca i powstała "bania powietrzna" (para).Tak więc,żeby nie było falujacego asfaltu,trzeba go zerwać,dać izolację z papy do tych celów (jest droga) i będzie okey !!! Wiem,bo tak robiłem na moście o dł.400m i masa bitum.ani "drgnie ". Tak ,jak idzie się na łatwiznę,a póznej -------szok-tok !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3