Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Najnowsze zdjęcia z remontu Dworca Gdańskiego

Beata Maria Zdyb
Beata Maria Zdyb
Trwa modernizacja stacji Warszawa Gdańska. Przebudowane zostaną tory oraz perony wraz z pozostałymi elementami infrastruktury kolejowej.

Przebudowa pozwoli zwiększyć przepustowość stacji oraz przystosować parametry infrastruktury do obowiązujących przepisów. Inwestycja ma ogromne znaczenie również z racji planowanych prac na linii średnicowej.

Wygodniej i...

Przebudowa zakłada stworzenie pasażerom Metra Warszawskiego dogodnego połączenia transportowego w kierunkach zachodnim i wschodnim - uruchomienie przejścia podziemnego pomiędzy stacją metra Dworzec Gdański, a stacją PKP Warszawa Gdańska oraz Żoliborzem z uwzględnieniem wyjść na perony i zabudową dźwigów osobowych dla niepełnosprawnych.

...szybciej

Dzięki zmianom szybciej będą mogły jeździć pociągi. Obecnie obowiązująca maksymalna prędkość ruchu pociągów na tej linii wynosi 40 km/h i pozwala na osiagnięcie czasu przejazdu na poziomie ok. 27 min. Po modernizacji prędkość ta zostanie zwiększona do 80 km/h, a czas przejazdu skróci się do około 14 min. Obecna zdolność przepustowa wynosząca od 45 do 95 pociągów na dobę – po modernizacji zwiększy się ona do około 200 pociągów.

Średnicowy musi poczekać

Modernizacja dworca umożliwi m.in. przeprowadzenie niezbędnego remontu linii średnicowej wraz z Tunelem Średnicowym. Podczas tych prac wystąpi konieczność całkowitego zamknięcia Średnicy dla ruchu pociągów. Jedyny możliwy objazd kolejowy w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego w kierunku Wschód – Zachód będzie dostępny przez zmodernizowaną stację Warszawa Gdańska. Remont Tunelu Średnicowego może więc być rozpoczęty dopiero po zakończeniu modernizacji stacji Warszawa Gdańska,

Z kolei remont kapitalny wiaduktu w ciągu ulic Gen. W. Andersa / A. Mickiewicza wymaga zmian lokalizacji jego podpór, które będą kolidować z istniejącym obecnie układem torowo – peronowym. Modernizacja stacji Warszawa Gdańska umożliwi bezproblemową zabudowę tych podpór oraz możliwość wybudowania w dowolnym momencie przystanków osobowych w rejonie wiaduktu ul. Powązkowskiej i wiaduktu Al. Jana Pawła II (CHR Arkadia) (na przykład dla potrzeb SKM).

Projekt współfinansowany jest z budżetu państwa, całkowity koszt modernizacji to 84 699 800,00 PLN netto.

źródło: http://www.pkp.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto