Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie blokuj reklamy w Internecie. Wspólna kampania wydawców internetowych

red
Nie blokuj reklamy w Internecie. Wspólna kampania wydawców internetowych
Nie blokuj reklamy w Internecie. Wspólna kampania wydawców internetowych
Żyjemy w czasach, w których świat bez reklam wydaje się już mało realny. Nic więc dziwnego, że towarzyszą nam także w świecie wirtualnym. Także rosnąca liczba użytkowników wtyczek blokujących reklamy display to zjawisko globalne, które jednak ma swoje konsekwencje. Na dłuższą metę powoduje, że agresywnych form jest jeszcze więcej, a jakość treści spada, tak jak dostępność bezpłatnych informacji.

Korzystając z dobrodziejstw internetu irytujemy się, gdy reklamowe bannery utrudniają nam czytanie artykułów, przeglądanie zdjęć czy obejrzenie filmu. W Polsce 36% użytkowników Internetu korzysta z oprogramowania blokującego reklamy. Mało kto bierze jednak pod uwagę fakt, że to tylko dzięki reklamom wydawcy oferują możliwość bezpłatnego dotarcia do informacji, newsów, komentarzy.

Internauci korzystający z serwisów internetowych zazwyczaj nie zastanawiają się, jak funkcjonują wydawcy, wychodząc z błędnego założenia, że w sieci wszystko jest darmowe. Jednak internet - tak samo jak telewizja, radio czy prasa – utrzymuje się głównie z reklam. Reklama jest internetowym środkiem płatniczym, dzięki któremu można korzystać z pracy dziennikarzy. Jeżeli użyjemy adblocka, reklamy znikną, ale jednocześnie uniemożliwimy portalowi pozyskanie ciekawych treści, za które wydawca musi zapłacić dziennikarzowi, fotografowi, reżyserowi czy opłacić domeny i serwery.

Wraz ze zwiększeniem liczby osób korzystających z adblocka, zmniejszy się więc jakość i liczba treści, z których na co dzień korzystamy.

Z prowadzonych przez IAB badań wynika, że ponad 60% użytkowników adblocków w Polsce nie wyklucza wyłączenia ich, jeśli ograniczona zostanie agresywność form reklamowych. Tymczasem ta zależność działa także w drugą stronę. Jeśli zdecydujemy się zrezygnować z narzędzi blokujących, wydawcy także będą mogli ograniczyć liczbę agresywnych reklam. Rozłoży się ona na większą liczbę internautów i pozwoli utrzymać odpowiednie przychody.

Dlatego Polska Press, właściciel tego serwisu, wraz z innymi wydawcami włącza się do akcji zachęcającej użytkowników internetu do tego, by nie blokowali reklam. Wyłączając adblocka sprawiamy, że wydawcy nadal będą mogli zatrudniać najwyższej jakości dziennikarzy i innych pracowników, którzy dbają, aby serwis był ciekawy i aktualny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto