Na przebudowywanym siedmiokilometrowym odcinku Trasy Toruńskiej na Bródnie powstają niecodzienne ekrany akustyczne. Są to ekrany półtunelowe, zbudowane ze stali oraz szkła zespolonego.
– Niestety normalne ekrany, jakie stosujemy np. na trasie S8, nie zdałyby w tym miejscu egzaminu, dlatego wybraliśmy inne rozwiązanie zapewniające mieszkańcom komfort. Koszt budowy samych paneli wynosi około 80 milionów złotych – mówi w rozmowie Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kierowcy już testują tunele
Przy ul. Marywilskiej kierowcy już mogą testować nowe rozwiązanie. 14 lipca został oddany krótki odcinek drogi zabudowany półtunelem. Całość będzie mieć 1200 metrów długości i będzie się ciągnąć od ul. Marywilskiej do Łabiszyńskiej.
Tunele nie będą całkowicie zamknięte, w górnej części będą posiadały prześwit umożliwiający cyrkulację powietrza. Dodatkowo, co około 200 metrów, znajdować się będzie specjalne wyjście ewakuacyjne. Zakończenie budowy Trasy Toruńskiej planowane jest na kwiecień 2012 roku.
Trasa S8 coraz dłuższa
Przebudowywana część Trasy Toruńskiej to element drogi ekspresowej S8, która w zamierzeniu ma łączyć się z autostradą A2. Jednak budowa tej drugiej jest opóźniona. Węzeł w Konotopie będzie gotowy najpewniej dopiero w 2012 roku.
Zobacz również:
Kierowców czeka horror na Radzymińskiej. Marki staną w korkach
Trasa Toruńska: otworzyli nowy wiadukt, zamknięty Most Syreny
Trasa Toruńska: otwierają łącznicę do ul. Modlińskiej
Do tego czasu kierowcy będą musieli zjeżdżać z ekspresówki na węźle w Morach. Zostaną tam ustawione światła, przez co przy samym zjeździe będziemy mogli spodziewać się korków.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?