- Syrenka, stary symbol powoli przestaje kojarzyć się z Warszawą. Turyści jadą do Złotych Tarasów, fotografują się pod palmą, nie odwiedzają rzeźby nad Wisłą - mówi Piotr Metz, naczelny "Machiny", organizator plebiscytu. - Uznaliśmy zatem, że warto odbrązowić Syrenkę, obdarzyć ją rozpoznawalną twarzą współczesnej bohaterki życia publicznego. Wzorowaliśmy się na wyborze postaci Marianny - alegorii Republiki Francuskiej - dodaje.
Do pomysłu pozytywnie nastawione są władze miasta. - Zależy nam na uwspółcześnieniu wizerunku Syrenki - mówi Katarzyna Ratajczyk z Biura Promocji Miasta. - Krystyna Janda jest bohaterką młodych ludzi. Jej śmiałe inicjatywy na trwale wpisały się w krajobraz kulturalny Warszawy - mówi Piotr Metz.
Laureatką poprzedniego plebiscytu była Monika Olejnik. Nową Warszawską Syrenkę można podziwiać na okładce marcowego numeru "Machiny".
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?