Nowe buspasy w Warszawie? Miasto analizuje kilka lokalizacji. Jeden pas dla autobusów idzie do likwidacji

Piotr WróblewskiZaktualizowano 
Marcin Obara / zdjęcie ilustracyjne
W Warszawie powstają kolejne buspasy. Ratusz zapowiada analizy, ale przyznaje, że pasy dla autobusów nie zawsze się sprawdzają. "Mogą się zdarzyć sytuacje, że nowo wdrożony buspas przyniesie efekt odwrotny do oczekiwanego" - pisze wiceprezydent Soszyński.

– Nie jest to jednak ostatni wydzielony pas dla autobusów jaki planujemy uruchomić. Wytyczenie kolejnych poprzedzą szczegółowe analizy, które pomogą nam podjąć ostateczne decyzje – mówiła Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Było to prawie rok temu, gdy otwierano buspas na Kijowskiej. Wtedy zapowiedziano (i dotrzymano słowa), że specjalny pas dla autobusów znajdzie się także na Raszyńskiej. W Warszawie jest w tej chwili 35 buspasów. Kiedy pojawią się nowe?

Na razie wiceprezydent Robert Soszyński, który zastąpił Kaznowską na stanowisku odpowiedzialnym za transport przyznaje, że trwają analizy. Pojawiła się również deklaracja, że pasy dla autobusów będą wdrażane tylko w miejscach, w których realizowanych jest kilkadziesiąt kursów w jednym kierunku w ciągu godziny.

_„Mogą się zdarzyć sytuacje, że nowo wdrożony buspas przyniesie efekt odwrotny do oczekiwanego - np. utrudni ruch autobusów na ciągach poprzecznych (mniejszy ruch na dojeździe do buspasa). Wydzielenie buspasa zazwyczaj stanowi pogorszenie ogólnych warunków ruchu indywidualnego na danym ciągu, co w efekcie prowadzi do zainteresowania kierowców samochodów osobowych sąsiednimi ulicami w danym obszarze" _– pisze Soszyński w odpowiedzi na interpelację radnego Marka Szolca, który tłumaczy, że buspasy stoją w korkach.

Miasto wybrało jednak kilka dróg, na których mają pojawić się specjalne pasy dla autobusów – kosztem miejsca dla samochodów osobowych.

  • Bitwy Warszawskiej 1920 r. (odcinek Grójecka - rondo Zesłańców Syberyjskich) - do czasu wybudowania trasy tramwajowej
  • Puławska (odcinek granica miasta - POW)
  • Prymasa Tysiąclecia (odcinek Wolska - rondo Zesłańców Syberyjskich)

Co ciekawe za pewien czas zniknie buspas przy ul. Górczewskiej. Ratusz radzi pasażerom zamienić naziemną komunikację na metro, które w przyszłym roku będzie jeździć pod ulicą. „[Przy - red.] ulicy Górczewskiej po otwarciu nowego odcinka II linii metra planowane jest ograniczenie liczby kursów autobusów transportu publicznego, co pozwoli na likwidację istniejącego bus-pasa” - pisał Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy w odpowiedzi na zapytanie radnej.

POLECAMY TEŻ:


polecane: Flesz: Pszczoły wymierają. Czy grozi nam głód?

Wideo

Materiał oryginalny: Nowe buspasy w Warszawie? Miasto analizuje kilka lokalizacji. Jeden pas dla autobusów idzie do likwidacji - Warszawa Nasze Miasto

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
M
MAMIL
2019-04-26T08:57:20 02:00, Gość:

To może warto również zlikwidować buspas na wiecznie zakorkowanej Wołoskiej od Woronicza do Ronda Unii Europejskiej (Marynarska), gdzie autobusy jadą obok tramwajów. Buspas ten wprowadzono na czas remontu Marynarskiej, czyli 3 lata temu, zabrano 1 pas dla innych pojazdów, których jest za dużo na zbyt małą infrastrukturę drogową Mordoru. Marynarską w końcu zrobiono, a buspas po cichutku sobie został... Przypadek? Nie sądzę...

2019-04-26T11:58:10 02:00, Gość:

A może warto się przesiąść do autobusu a nie wszyscy wożą 4 litery samochodami i narzekają że korki , że pasy dla autobusów.

Zrobić płatny wjazd do centrum podwyższyć opłaty za parkowanie i rozszerzyć strefę parkowania.

A może warto się zająć swoimi 4 literami zamiast pouczać innych, że mają żyć na twoją modłę. To po pierwsze. Po drugie, nie wszyscy wożą się autami - bo jest to 20-30% mieszkańców a taki sam udział aut prywatnych jest w np. Berlinie. Po trzecie europejskie stolice maja obwodnice, szerokie ulice w mieście a przy tym i siec linii metra i kazdy tam sam decyduje czym mu wygodniej dojeżdżać. Po czwarte, poproszę o opracowanie czy jakiekolwiek badania pokazujace, że nasze metro jest w stanie przejąć kolejne choćby tylko kilkadziesiat tysięcy kierowców, w tym część z rodzinami, bo pierwsza linia już teraz jest na skraju przepustowości (w szczycie już ponad 90%). Jak miasto będzie twoje, to będziesz sobie mógł wprowadzać takie opłaty jakie chcesz, a póki co sorry Batory, miasto nie jest wasze.

zgłoś
A
ADAL

Przepraszam, debilizmem jest karanie kierowców samochodów BUS PASAMI, wi miejscach gdzie obok biegnie linia tramwajowa, a takich BUS PASÓW jest kilka. Zwiększa się korki, a pasażer autobusu ma możliwość jazdy płynnej tramwajem. Widać jednak, że BUS PAS nie ma na celu poprawy komunikacji, tylko utrudnienie życia kierowcom. Prawdopodobnie dla urzędasów powinny być wprowadzone testy na inteligencję oraz testy złośliwości, bo to co robią "niźiniery ruchu" z tymi buspasami, i progami zwalniającymi to zwykła złośliwość. Jest wiele rozwiązań na całym świecie, zmniejszających korki, ale u nas na siłę chce się przesadzić kierowcę do zatłoczonego i śmierdzącego autobusu. A można np wzorem zachodu wprowadzić możłiwość jazdy BUS PASEM dla samochodów w których jest 2-3 pasażerów. Co to daje? że zamiast 3 samochodów na PASIE mamy 1 na BUS PASIE, i korek się zmniejsza, ale u nas udogodnienia sa dla prywaciarzy - taryf, albo bogatych - posiadaczy elektryków. jaki to ma sens??

zgłoś
G
Gość
2019-04-26T08:57:20 02:00, Gość:

To może warto również zlikwidować buspas na wiecznie zakorkowanej Wołoskiej od Woronicza do Ronda Unii Europejskiej (Marynarska), gdzie autobusy jadą obok tramwajów. Buspas ten wprowadzono na czas remontu Marynarskiej, czyli 3 lata temu, zabrano 1 pas dla innych pojazdów, których jest za dużo na zbyt małą infrastrukturę drogową Mordoru. Marynarską w końcu zrobiono, a buspas po cichutku sobie został... Przypadek? Nie sądzę...

A może warto się przesiąść do autobusu a nie wszyscy wożą 4 litery samochodami i narzekają że korki , że pasy dla autobusów.

Zrobić płatny wjazd do centrum podwyższyć opłaty za parkowanie i rozszerzyć strefę parkowania.

zgłoś
G
Gość

To może warto również zlikwidować buspas na wiecznie zakorkowanej Wołoskiej od Woronicza do Ronda Unii Europejskiej (Marynarska), gdzie autobusy jadą obok tramwajów. Buspas ten wprowadzono na czas remontu Marynarskiej, czyli 3 lata temu, zabrano 1 pas dla innych pojazdów, których jest za dużo na zbyt małą infrastrukturę drogową Mordoru. Marynarską w końcu zrobiono, a buspas po cichutku sobie został... Przypadek? Nie sądzę...

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3