W przetargu wzięły udział trzy firmy: Lider Trading (oferujący autobusy Solbus), Solaris Bus & Coach oraz Evo Bus Polska. Oferta firmy Lider Trading, mimo że tańsza o 2 mln złotych, została odrzucona ze względów formalnych - wielkość zużycia paliwa w ofercie miała być podana z dokładnością do jednego miejsca po przecinku, Lider Trading napisał 51l/100km.
Czytaj także: Warszawski przetarg na śmieci zaskarżony po raz drugi
Zwycięzca przetargu, Solaris, w ostatnich latach jest najważniejszym dostawcą warszawskich autobusów. Po dostawie nowych, po ulicach stolicy będzie jeździło 858 pojazdów MZA marki Solaris, w tym 496 typu Urbino 18 i 4 Urbino 18 Hybrid.
Jak informuje spółka MZA, nowe pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację śródziemnomorską, elektroniczny system informacji wewnętrznej i zewnętrznej, monitoring wizyjny i udogodnienia dla osób niewidomych. Łącznie Miejskie Zakłady Autobusowe zapłacą za nie prawie 65 milionów złotych.
Czytaj także: Maszyna Do Wytwarzania Ciszy może stanąć w stolicy
Lider Trading i Evo Bus Polska mają dziesięć dni (od 26 lipca) na złożenie odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. W przyszłym miesiącu wyłoniony zostanie także zwycięzca przetargu na 35 przegubowych autobusów napędzanych gazem.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?