Nowy Dworzec Gdański. Wkrótce tysiące mieszkańców Warszawy będą tam podróżować każdego dnia

Dodatkowy tunel oraz dwie kładki. Niewielki dworzec Warszawa Gdańska w czasie remontu warszawskiej linii średnicowej będzie musiał przyjąć codziennie tysiące pasażerów ruchu dalekobieżnego. PKP PLK ogłosiły właśnie przetarg na przebudowę dworca. Dalsza część artykułu poniżej.
  Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons

W 2020 roku rozpocznie się przebudowa linii średnicowej. Przygotowania do tej inwestycji trwają już od bardzo dawna. Do tej pory nie zdecydowano jeszcze, czy w jednym czasie będą remontowane linia podmiejska i dalekobieżna, czy też prace będą prowadzone oddzielnie na dwóch liniach. Wariant realizacji prac ma zostać wybrany jesienią.

W czasie remontu większość dalekobieżnego ruchu przelotowego ma zostać przekierowana na stację Warszawa Gdańska. Dworzec nie jest na razie przystosowany do tego by obsłużyć większą ilość podróżnych. Dlatego też PKP Polskie Linie Kolejowe planują jej znaczną rozbudowę.

Zobacz również: Remont linii średnicowej. Kolejarze podpisali umowę! Co się zmieni?

W tej chwili dworzec Warszawa Gdańska ma tylko trzy perony. Za kilka lat stacja będzie musiała przejąć cały ruch dalekobieżny w stolicy. PKP PLK ogłosiły przetarg na rozbudowę stacji.

Warszawa Gdańska. Przygotowania do nowej organizacji ruchu

Jak podaje portal transport-publiczny.pl przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest zaprojektowanie i wykonanie robót w zakresie dostosowania infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Gdańska do obsługi zwiększonej liczby pasażerów.

Zakres prac przewiduje budowę nowego przejścia podziemnego po zachodniej stronie stacji z łącznikiem prowadzącym do istniejącego tunelu, a także projektowanego nowego dworca z budynkami biurowymi. Przejście o szerokości minimalnej 9,5 m będzie kończyć się bezpośrednio za peronem 4. Na każdy peron prowadzić będzie jeden ciąg schodów ruchomych, schody zwykłe oraz winda.

W istniejącym tunelu, łączącym perony z dworcem, stacją metra, przystankami tramwajowymi, ul. Słomińskiego po południowej stronie, a także ul. Krajewskiego po północnej stronie, schody zwykłe zostaną zamienione na ruchome. W planach jest również wybudowanie zadaszonej kładki wschodniej, która połączy perony z wiaduktem w ciągu Andersa oraz kładki zachodniej, która będzie łączyć perony z ul. Felińskiego oraz ul. Kłopot. Na perony będzie można dostać się za pomocą zadaszonych schodów zwykłych i windy. Kolejarze planują również rozbudować system informacji pasażerskiej. Dodatkowo, wiaty przystankowe mają być poprowadzone na całej długość peronu – między kładkami.


Wideo

Łucja Mazurek

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3