Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 założono dokładnie 4 listopada 2013 roku. - Uruchomiliśmy Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 dla mieszkańców po to, aby ułatwić codzienne życie w Warszawie oraz aby kontakt z urzędem był bardziej przyjazny - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. - Dla nas jest to cenne źródło wiedzy o potrzebach mieszkańców, dzięki któremu możemy reagować na zgłaszane problemy i podejmować odpowiednie decyzje - dodaje.
Z 1,3 miliona zgłoszeń około 60 procent wszystkich to prośby o informacje. Warszawiacy najczęściej pytają o komunikację miejską – aktualne rozkłady jazdy, trasy dojazdu oraz o zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej. Zdarzają się też nietypowe pytania np. o aktualną godzinę lub numer do zegarynki.
30% zgłoszeń interwencyjnych wiąże się z szeroko rozumianymi problemami drogowymi, a liderem statystyk są oczywiście zgłoszenia o źle zaparkowanych samochodach. Najbardziej aktywny warszawiak zgłosił przez aplikację mobilną aż 1606 takich zdarzeń. - Pozostałe zgłoszenia to zniszczona nawierzchnia dróg czy popsute oświetlenie. To sprawy, które codziennie przekazywane są do realizacji do służb miejskich. Od początku działania przyszło 139 499 zgłoszeń w tym obszarze - informuje miasto.
- Zgłoszenia różnią się nieznacznie w zależności od charakteru dzielnicy. W dzielnicach o zabudowie jednorodzinnej pojawia się więcej zgłoszeń dotyczących zieleni i zwierząt, a w tych mocno zurbanizowanych dominują sprawy związane z infrastrukturą i zakłócaniem porządku publicznego - podkreślają urzędnicy.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?