O dwa pasy mniej na alei Jana Pawła II? Wszystko na to wskazuje

SAZaktualizowano 
Już niedługo czeka nas remont niemal kilometrowego odcinka jezdni między Rondem ONZ i Rondem Czterdziestolatka. Docelowo na remontowanym odcinku mają zostać zlikwidowane dwa z pięciu pasów ruchu. Dalsza część artykułu poniżej.

Dwa z pięciu pasów

Wszystko wskazuje na to, że już wkrótce aleja Jana Pawła II zostanie zwężona. Remont blisko kilometrowego odcinka jezdni między Rondem ONZ i Rondem Czterdziestolatka może rozpocząć się jeszcze w tym roku. Docelowo na remontowanym odcinku alei Jana Pawła II mają zostać zlikwidowane dwa z dotychczasowych pięciu pasów ruchu.

Projekt zakłada przebudowę al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego, na odcinku od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej. Inwestycja ma objąć również kompleksową modernizację ulicy.
-Dziś w pobliżu Dworca Centralnego jezdnia rozszerza się do pięciu pasów ruchu, podczas gdy na dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy. Dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni uda się wygospodarować miejsce dla pieszych, rowerzystów, parkujących samochodów oraz zieleni miejskiej. Po obu stronach ulicy powstaną drogi dla rowerów i chodniki (wyposażone w ścieżki prowadzące i udogodnienia dla niepełnosprawnych) posadzimy także szpalery drzew - podkreśla rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, Karolina Gałecka.

Zmiany nie ominą także ronda Czterdziestolatka. Wloty i wyloty ul. Chałubińskiego i al. Jana Pawła II zostaną dostosowane do natężenia ruchu. Mają zostać wytyczone naziemne przejścia dla pieszych po północnej stronie al. JP2 i zachodniej Stronie Al. Jerozolimskich

-Znacząco podniesie się funkcjonalność i bezpieczeństwo ulicy, będącej jedną z ważniejszych alei w centrum miasta. Jednocześnie nie wpłyną na ruch drogowy - zapewnia rzecznik ZDM.

Ostateczna decyzja co do terminu rozpoczęcia prac jest uzależniona od tego, czy uda się pozyskać środki finansowe. - Jeżeli te otrzymamy w I połowie roku jest szansa na rozpoczęcie prac w 2019, natomiast pozyskanie środków w II połowie roku pozwoli nam na wyłonienie wykonawcy prac w 2019, natomiast same prace rozpoczną się w 2020 r. - podkreśla Gałecka.


POLECAMY TEŻ:


Wideo

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
F
Fryderyk
2019-05-20T09:51:14 02:00, lesiosem:

Co za skromność!!! AUTOR tej błyskotliwej (bełkotliwej??) i niewątpliwie przemyślanej koncepcji - wynikającej ewidentnie ze światopoglądu niż analizy inżynierskiej -niech ujawni dla potomności swe IMIĘ, NAZWISKO,STANOWISKO w ZDM-WWA i jaką uczelnię techniczną(???) ukończył(??). Aby kierowcy uszczęśliwieni kolejnym ograniczeniem przepustowości dróg w Centrum W-wy wskutek przekazania asfaltu pod scieżki rowerowe (intensywnośc ruchu ca. 40 przejazdów rowerowych na godzinę? wobec ca 800 przejazdów samochodowych) mogli nakleić na swych wozach bannery ze stosownymi , imiennymi życzeniami ....dla tegoż ...cyklisty???

Brawo za celne spostrzeżenia – skoro rowerzyści warszawscy (ca. 1–1.5% mieszkańców stolicy) wspierani przez agendy pana Sorosa robią wszystko by zawłaszczyć Warszawę, to jest potrzeba zorganizowania stowarzyszenia kierowców warszawskich by dać odpór przestępczej działalności warszawskiego zdm-u. wykonującego polecenia namiestników p. Sorosa. Przestępczej działaności – gdyż na zwężonych ulicach będzie stało w korkach 2 x więcej pojazdów, wydzielając 2 x więcej spalin. Przestępcom z zdm wyraźnie chodzio to by w wyniku zatruć spalinami – wymordowac jak największą liczbę Polaków – mieszkańców stolicy. Jak zwykle, nie ma rekacji prokuratury na działania zmierzające do wymordowania Polaków przez jakieś obce przybłędy, bo nie wierzą, że wykonawcami są Warszawiacy. Jak zwykle dzieje się to za przyzwoleniem ratuszowych darmozjadów, którzy za nic mają interes miasta byle kolesie i oni mogli na takich szemranych GESZEFTACH zbić kasę. Tych szerokich ulic w centrum stolicy zazdrości nam cała cywilizowana Europa, Fakt, wykorzystano możliwość takich rozwiązań gdyż po wojnie warszawskie centrum nie istniało. To były zwały gruzów po systematycznym wyburzaniu miasta przez Niemców. Teraz jakaś banda kombinatorów ukrywająca się pod szyldem ZDM chce zniweczyć dzieło polskich architektów, którym udało się przeżyć 2 okupacje (niemmiecką i sowiecką).

zgłoś
J
Jan
2019-05-20T11:21:43 02:00, pieszy:

proponuję wizję lokalną - po południu sznur samochodów usiłujących skręcić na Rondzie ONZ z alei JPII w Prostą (w lewo, dwa pasy do skrętu) często sięga wiaduktu nad Rondem 40latka. przed budową metra czyli przed przebudową Ronda ONZ był jeden pas a sznur samochodów był max do Siennej

świetny kometarz przeciwko bandyckim działaniom wrogów Warszawiaków. Kto takich badytów zatrudnia w ZDM i w jakim celu...? Przecież teraz w-skie ulice w godz. szczytu są nieprzejezdne. ZDM-iarze za wszelką cenę chcą wyrzucić z miasta mieszkańców by określona nacja mogła łatwiej "odzyskiwać".... czyli za frico dostawać nieruchomości odbudowane po wojnie przez Polaków, za nasze, polskie pieniądze.. Nie widzę innego wytłumaczenia...!!! A ścieżki rowerowe..? Nie trzeba zwęząć jezdni czy wręcz likiwdować pasów jezdni. Wystarczy uszczuplić trochę szerokość chodników, niejednokrotnie szerszych od jezdni. Ponadto w naszym klimacie dla grupki zapaleńców (staystyczynie 1.5%) jeżdżących na rowerach przez 5 m-cy w roku traktować Polaków jak okupant pozbawiając nas wszystkich udogodnień...? Nie będę poruszałą wątku, kto ma naty zarobić setki milionów złotcy i ile skapnie decydentom z ZDM-u...!!! POgonić tę bandę ZDM-iarzy do kopania rowów, bu to może zrobią w miarę UCZCIWIE.

zgłoś
G
Gość
2019-05-20T09:35:53 02:00, Piotrek:

Bardzo proszę o podanie danych wszystkich urzędników biorących udział w tym "remoncie" teraz, zawczasu. Żeby później nie było wątpliwości kto odpowiada "za brak wpływu" na korki.

W ZDM pracują ludzie bez wyobraźni i nienawidzący innych mieszkańców korzystających z samochodów. To jest metodologiczne działanie mające na celu zakorkowanie całego miasta. Prezydent Warszawy powinien nieco "przewietrzyć" aktywistyczny ZDM i zatrudnić tam fachowców.

zgłoś
G
Gość
2019-05-20T13:36:13 02:00, Gość:

super, korek bedzie stał i stał i stał, i jeszcze stał

a i jeszcze naziemne przejscia pewnie ostatnio uznano,że to bezpieczniejsze niż podziemne.

Wygodniejsze i bezpieczne też w tym miejscu będą.

zgłoś
L
Lubię motór
2019-05-28T11:53:39 02:00, Gość:

Żeby wpaść na taki pomysł, trzeba być ostro szurniętym.

Kto to zatwierdza??? Czy ci ludzie nie rozumieją, że w centrum nie ma „zbędnych” samochodów??? Każdy kierowca unika centrum kiedy tylko może, a teraz ci którzy muszą tam jechać będą mieli jeszcze bardziej utrudnione życie. I to w imię czego? Jakichś chorych aktywistycznych ideologii rowerowych???

W Centrum są zbędne samochody. Ludzie wybierają tę trasę mimo alternatywnych często. Trzy pasy to nadal w opór dużo, warto ucywilizować tę okolicę nie tylko dla mieszkańców, pieszych i pasażerów komunikacji bywających tam często, ale także dla tych którzy przyjeżdżają do Warszawy czasem i w miejscu które powinno być reprezentatywne zastają ściek.

zgłoś
123

No to droższe usługi kurierskie o 500% dla centrum rodem z Londynu na 3.. 2... 1.... :) To się wtedy okaże kto komu dobrze robi chore....

zgłoś
G
Gość

Żeby wpaść na taki pomysł, trzeba być ostro szurniętym.

Kto to zatwierdza??? Czy ci ludzie nie rozumieją, że w centrum nie ma „zbędnych” samochodów??? Każdy kierowca unika centrum kiedy tylko może, a teraz ci którzy muszą tam jechać będą mieli jeszcze bardziej utrudnione życie. I to w imię czego? Jakichś chorych aktywistycznych ideologii rowerowych???

zgłoś
G
Gość

Nie chodzi tutaj o rozładowanie korków ale zniechecenie wjeżdzania samochodów do centrum! Korki bedą ale z czasem, sytuacja sama się zoptimalizuje bo zniechęci zbędne pojazdy do wjazdu w te rejony. Chodzeniem piechotą/rowerem po centrum nie boli. Pozatym jest tramwaj i metro. Nie dramatyzujmy.

zgłoś
G
Gość

super, korek bedzie stał i stał i stał, i jeszcze stał

a i jeszcze naziemne przejscia pewnie ostatnio uznano,że to bezpieczniejsze niż podziemne.

zgłoś
G
Gość

Tylko idiota mógł wpaść na taki pomysł! Zakorkuje całe Śródmieście!!!

zgłoś
G
Gość
2019-05-20T09:51:14 02:00, lesiosem:

Co za skromność!!! AUTOR tej błyskotliwej (bełkotliwej??) i niewątpliwie przemyślanej koncepcji - wynikającej ewidentnie ze światopoglądu niż analizy inżynierskiej -niech ujawni dla potomności swe IMIĘ, NAZWISKO,STANOWISKO w ZDM-WWA i jaką uczelnię techniczną(???) ukończył(??). Aby kierowcy uszczęśliwieni kolejnym ograniczeniem przepustowości dróg w Centrum W-wy wskutek przekazania asfaltu pod scieżki rowerowe (intensywnośc ruchu ca. 40 przejazdów rowerowych na godzinę? wobec ca 800 przejazdów samochodowych) mogli nakleić na swych wozach bannery ze stosownymi , imiennymi życzeniami ....dla tegoż ...cyklisty???

zgadzam sie. przy istniejacych korkach jeszcze zwezac ulice?! nie mowiac juz nic o zanieczysczeniu powietrza ktore wzrosnie jak samochody beda staly w korkach

zgłoś
p
pieszy

proponuję wizję lokalną - po południu sznur samochodów usiłujących skręcić na Rondzie ONZ z alei JPII w Prostą (w lewo, dwa pasy do skrętu) często sięga wiaduktu nad Rondem 40latka. przed budową metra czyli przed przebudową Ronda ONZ był jeden pas a sznur samochodów był max do Siennej

zgłoś
p
pieszy

proponuję wizję lokalną - po południu sznur samochodów usiłujących skręcić na Rondzie ONZ z alei JPII w Prostą (w lewo, dwa pasy do skrętu) często sięga wiaduktu nad Rondem 40latka. przed budową metra czyli przed przebudową Ronda ONZ był jeden pas a sznur samochodów był max do Siennej

zgłoś
l
lesiosem

Co za skromność!!! AUTOR tej błyskotliwej (bełkotliwej??) i niewątpliwie przemyślanej koncepcji - wynikającej ewidentnie ze światopoglądu niż analizy inżynierskiej -niech ujawni dla potomności swe IMIĘ, NAZWISKO,STANOWISKO w ZDM-WWA i jaką uczelnię techniczną(???) ukończył(??). Aby kierowcy uszczęśliwieni kolejnym ograniczeniem przepustowości dróg w Centrum W-wy wskutek przekazania asfaltu pod scieżki rowerowe (intensywnośc ruchu ca. 40 przejazdów rowerowych na godzinę? wobec ca 800 przejazdów samochodowych) mogli nakleić na swych wozach bannery ze stosownymi , imiennymi życzeniami ....dla tegoż ...cyklisty???

zgłoś
P
Piotrek

Bardzo proszę o podanie danych wszystkich urzędników biorących udział w tym "remoncie" teraz, zawczasu. Żeby później nie było wątpliwości kto odpowiada "za brak wpływu" na korki.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3