Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Okno na Warszawę”. Nowe stare święto stolicy

Redakcja
Klasyczne samochody, gadżety związane z Warszawą, pokazy filmów, ...
Klasyczne samochody, gadżety związane z Warszawą, pokazy filmów, ... Kamil Fejfer
Klasyczne samochody, gadżety związane z Warszawą, pokazy filmów, konkursy. Tak wyglądało nieoficjalne święto stolicy.

Okno na Warszawę. Galeria zdjęć »

Odwiedzający budynek Galerii Muzeum Drukarstwa Warszawskiego przy Marszałkowskiej 3/5 mogli w sobotę skorzystać z nietypowych atrakcji.

- Wydawało się nam, że w Warszawie brakuje takiej imprezy, która zbierałaby w jednym miejscu różne fajne inicjatywy związane z miastem. Okazało się, że istnieje mnóstwo różnych stowarzyszeń, fundacji, ludzi prywatnych, którzy tworzą coś wartościowego - mówi Magda Liwosz z inicjatywy Okno na Warszawę.

- Chcielibyśmy powalczyć ze stereotypem Warszawy jako miasta nie dla ludzi. Chcieliśmy pokazać, że stolica jest miastem otwartym, pełnym ciekawych ludzi, chcących coś wnieść od siebie dla miasta - dodaje.

Udostępnij artykuł na Facebooku

Jedną z atrakcji, jaką można było zobaczyć w ramach inicjatywy Okno na Warszawę, jest „Emocjonalna mapa Warszawy”. Zabawa polegała na umiejscawianiu na mapie miasta karteczek z podpisami, informującymi o jakimś szczególnym stosunku do danego miejsca. - Na przykład ktoś oznaczył ulicę Romantyczną, o której ja nie miałam pojęcia - mówi Justyna Czarnocka ze stowarzyszenia Maslaw. - Dzieci zaznaczały głównie swoje szkoły, czy domy - dodaje Czarnocka.

Zobacz również:

W obiekcie można również znaleźć stoisko na którym trwały prace nad odtworzeniem syreny sport. Jak mówił MM-ce Marcin Możejko, prototyp tego samochodu miał zaledwie 35 koni mechanicznych.

W obiekcie było również sporo designu związanego z Warszawą. Można było kupić kubki, porcelanę, kasetony, koszulki. - To są zupełnie świeże spojrzenia na warszawską symbolikę. Wszystko krąży wokół Pałacu Kultury, Syrenki, słowa Warszawa, rozpoznawalnych budynków warszawskich - mówi Bożena Przyłuska z firmy Hellowawa.

- Wiele Osób jest zaskoczonych tym, że w taki sposób można pokazywać Warszawę. Do tej pory miasto było przedstawiane w sposób bardzo historyzujący. Jej wizerunek jest zakorzeniony głęboko w tragicznej przeszłości, smutny. Ja próbuję ten wizerunek odczarować, stworzyć zupełnie świeże, nowoczesne, współczesne miasto - stwierdza Przyłuska. - To kawałek Warszawy do wywiezienia przez turystów - podkreśla.


Histeria po śmierci Kim Dzong Ila w... Warszawie

Pojechali metrem bez spodni 2012 [zdjęcia]

Palili jointy przed Sejmem [zdjecia + wideo]

Dni Cipki wracają! Muszelki, kuciapki będą świętować

dodaj artykułdodaj wpis do blogadodaj fotoreportażdodaj wydarzenie
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto