Strabag zlecił budowę tunelu firmie Mosty Gdańsk. Dzięki nowatorskiej technologii czas wyłączenia z ruchu linii kolejowej skrócił się z kilkunastu do dwóch tygodni. 63 metrów tunelu powstawało z szybkością sześciu kilometrów na godzinę.
- Biorąc pod uwagę ciężar i rozmiar obiektu, to największa tego typu operacja przeprowadzona w stolicy. Umiejscowienie tunelu pod torami pozwoli na osiągniecie w tym roku pierwszego etapu inwestycji, czyli dojazdu do ul. Traktorzystów. W przyszłym roku będziemy realizować kolejny etap inwestycji – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta Warszawy.
Zobacz: Budowa Nowolazurowej dofinansowana z UE
10500 tonowa konstrukcja tunelu wzdłuż została przesunięta przez dziewięć siłowników hydraulicznych. Koparki na bieżąco usuwały nadmiar gruntu i profilowały teren przed czołem konstrukcji. Budowniczym zostało także zrekonstruowanie rozkopanego nasypu - tunel obecnie zasypywany jest gruntem - i położenia torów kolejowych. Ruch pociągów na tę trasę powinien wrócić już 25 sierpnia.
Ulica Nowolazurowa będzie przechodziła przez trzy stołeczne dzielnice - Włochy, Ursus i Bemowo, łącząc Aleje Jerozolimskie z Trasą AK. Dodatkowo właśnie ona wprowadzać będzie ruch z autostrady A2 do Warszawy..Cała inwestycja kosztować będzie 120 milionów złotych. Planowany termin zakończenia prac to koniec 2012 roku.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?