W konkursie można było wygrać zakupy bez limitu kwoty w sklepach sieci; wystarczyło udostępnić posta i skomentować. Sęk w tym, że profil na Facebooku był dopiero co założony i nie miał nic wspólnego z siecią Media Expert (pierwszy sygnał ostrzegawczy). W kolejnym poście pojawiło się ogłoszenie wyników. Znalazły się w nim linki do pięciu profili zwycięzców. Cztery z nich prowadziły do konkretnych osób, a piąty - dzięki prostej sztuczce - przekierowywał do... profilu osoby klikającej w link. Tym sposobem każdemu z ponad tysiąca uczestników konkursu wydawało się, że wygrał.
Link wygląda dość niewinnie, ale - jak możecie się przekonać, klikając w niego - przekierowuje zawsze na stronę profilu osoby zalogowanej w danej przeglądarce: https://www.facebook.com/profile.php?=7432645066541. Kluczem jest brak literek "id" po znaku zapytania, a przed znakiem równości.
Osoby, które "wygrały" musiały później wysłać dwa smsy po 25 złotych netto każdy, by ściągnąć "formularz odbioru nagrody". O całym oszustwie doniósł serwis niebezpiecznik.pl.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?