Paulina Kaszuba udowadnia, że stomia nie jest powodem do ukrywania się przez światem. Zobaczcie jej niezwykłą sesję zdjęciową zrealizowaną w ramach kampanii "STOMAlife. Odkryj stomię".

Paulina ma 30 lat i od dziewiątego roku życia zmaga się z chorobą Leśniowskiego-Crohna. Od siedemnastu lat ma ileostomię. Pomimo tego prowadzi aktywne życie: uwielbia podróżować (ostatnio była na Sycylii), skakała ze spadochronem, pływała z delfinami.

Czym jest stomia?

Stomia to chirurgicznie wytworzone połączenie części jelita z powierzchnią ciała. Zazwyczaj jest konieczna przy chorobach taki jak nowotwór jelita grubego, w chorobach zapalnych, polipowatości jelita grubego czy właśnie w przypadku choroby Leśniowskiego-Crohna. Dzięki zastosowaniu stomii, wypróżnianie i wydalanie gazów odbywa się przy pomocy specjalnego worka stomijnego.

Paulina wzięła udział w sesji zdjęciowej organizowanej przez kampanię STOMALife.

- Zdecydowałam się na udział w sesji, ponieważ uważam, że każdy powinien pokochać siebie i zaakceptować swoje ciało takim jakie jest. Zrobiłam to przede wszystkim z myślą o innych stomikach, chcąc pokazać, że ze stomią można żyć zupełnie normalnie. Mam nadzieję, że zdjęcia staną się pretekstem do dyskusji na temat problemu akceptacji stomii – komentuje Paulina Kaszuba ambasadorka kampanii społecznej „STOMAlife. Odkryj stomię”

Akcja ma na celu walkę z wykluczeniem stomików, przełamanie tabu związanego ze stomią oraz edukację społeczeństwa na temat faktów i mitów związanych z tą przypadłością. STOMAlife udowadnia, że z tą przypadłością można normalnie żyć. Więcej przeczytacie na stronie kampanii. Organizatorami kampanii są Polskie Towarzystwo Stomijne POL-ILKO, Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami J-elita i Fundacja im. dra Macieja Hilgiera

Stylizację oraz makijaż do sesji Pauliny Kaszuby wykonał stylista i projektant Jarosław Jóźwin, zdjęcia zrealizował fotograf Piotr Furman. Więcej o Paulinie przeczytacie także na jej blogu



Czytaj też: III Wybory Miss Polski na Wózku. Ruszyła rekrutacja kandydatek

Czytaj także

    Komentarze (4)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    czarownica (gość) (xxxx)

    najlepiej przepłucz głowę bo widać, że mózgu nie masz a twojej bratanicy mi szkoda, bo strasznie musi się męczyć z rodziną, która widzi tylko tragedię w stomii; dziewczyna może wiele i ktoś powinien jej to uświadomić; tak, ma problem ale to nie jest koniec świata

    xxx (gość)

    Ta kampania jest właśnie dla Twojej bratanicy, żeby zobaczyła szanse, jakie ma przed sobą mimo stomii. A temat znam, bo moja mama miała stomię i pielęgnowałam ją do końca.

    Katarzyna (gość)

    Piękna dziewczyna.
    Podziwiam. Życzę zdrowia i wytrwałości w działaniu.
    Nie przejmuj się zazdrosnymi i głupimi komentarzami.

    xxxx (gość)

    NIe bardzo rozumiem, czy mam se wyciąć odbyt i zrobić stomię? PO co reklamować takie rzeczy skoro wiadomo, że stomia jest tragedią. Moja bratanica ma stomię i wiem jaka to tragedia dla niej. DLa mnie ta reklama to takie eufeministyczne dzieło jakiegoś nie powiem czego...