W negocjacjach wezmą udział: Clear Channel Sp. z o.o., JC DECAUX Polska Sp. z o.o., Konsorcjum Universum Digital Sp. z o.o. oraz UPG Warszawa Sp. z o.o., Konsorcjum Stroer Polska Sp. z o.o. oraz Art. Marketing Syndicate S.A., Konsorcjum CAM Polski Outdoor Sp. z o.o. oraz CAM Media S.A. Firmy mogą składać swoje oferty do 8 października. Zwycięzca konkursu nie tylko wymieni na własny koszt stare przystanki, ale także będzie zobowiązany do ponoszenia wszelkich środków za utrzymanie i konserwację nowych wiat.
Czytaj także: Prawie 8 mln zł na wakacyjne remonty ursynowskich szkół i przedszkoli
- Postępowanie o udzielenie koncesji w znaczny sposób różni się od tradycyjnie stosowanych trybów zamówień publicznych, ponieważ pozwala na działanie w sposób mniej sformalizowany przy jednoczesnym zachowaniu zasady równego traktowania i uczciwej konkurencji. Różnica polega przede wszystkim na możliwość negocjacji z oferentami, co ułatwia określenie potrzeb i wymagań stron oraz elastyczne podejście do kwestii oceny formalnej koncesjonariuszy - wyjaśnia Magdalena Jadziewicz-Kasak, główny specjalista urzędu m. st. Warszawy.
Na pierwszy rzut oka jest to zupełnie nieopłacalne przedsięwzięcie - partner biznesowy buduje przystanki na własny koszt i będzie musiał jeszcze dopłacać za nie każdego roku samorządowi. Miasto nie dofinansowuje wymiany przystanków. Ale zwycięzca przetargu będzie mógł czerpać korzyści finansowe ze sprzedaży powierzchni reklamowych na nowych wiatach - to około 20 mln zł rocznie.
- Wstępne koszty wymiany wiat kształtują się na poziomie 80-100 mln zł. Jest to jednak zależne przede wszystkim od wiat seryjnych, których jest ok. 955 sztuk - informuje Jadziewicz-Kasak.
Zobacz koniecznie: Pociąg do czytania: od środy niespodzianki w przedziałach kolejowych
Do wymiany jest 1580 starych wiat i 625 przystanków, zlokalizowanych głównie w centrum miasta. Zostaną wykonane przez koncesjonariusza zgodnie z projektem firmy Towarzystwo Projektowe. Na pozostałych przystankach pojawią się wiaty zaprojektowane przez koncesjonariusza i zaakceptowane przez władze miasta. W miejscach objętych nadzorem konserwatorskim wykonawca będzie musiał zamontować wiaty według projektu konserwatorskiego.
- Wiaty konkursowe i konserwatorskie będą wewnątrz podświetlane - wynika to z projektu. Jeżeli chodzi o wiaty seryjne, decyzja zależeć będzie od koncesjonariusza - tłumaczy główny specjalista.
Zwycięzca będzie też zobowiązany do ustawienia ławek wolnostojących, stojaków na rowery i słupków przystankowych. Wiaty zostaną wyprodukowane głównie z materiałów recyclingowych - aluminium, szkła, poliwęglanu i drewna.
Podpisanie umowy z koncesjonariuszem może nastąpić najwcześniej 10 dni po wysłaniu informacji o zwycięskiej ofercie do wszystkich uczestników. Harmonogram robót budowlanych partnera prywatnego przewiduje montaż co najmniej 180 wiat w pierwszym roku od dnia podpisania, w następnym 720, a w trzecim pozostałej liczby wiat.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?