(© Marcin Obara/POLSKA)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Wraz z początkiem września pasażerów czekają spore przetasowania w rozkładach jazdy i trasach tramwajów. Wozy wrócą m.in. na Trasę W-Z i most Śląsko-Dąbrowski oraz na ul. Kawęczyńską. Kolejne zmiany już w październiku, wtedy kończy się remont skrzyżowania przy Kercelaku.

Po wakacjach warszawiacy próżno będą szukać tramwajów linii: 2, 19, 22, 32, 47 i 73. Zarząd Transportu Miejskiego postanowił je od 1 września zlikwidować. Powód? - Przymierzamy się do większych zmian od 18 października, więc nie przesądzamy, że te linie jeszcze na trasy wrócą - tłumaczy Igor Krajnow, rzecznik ZTM. Część z nich zostanie. Linie 13, 27 i 46 nadal zostają zawieszone.

W związku z kończącym się remontem torowiska w al. Solidarności między placem Bankowym a ul. Jagiellońską mostem Śląsko-Dąbrowskim pojedzie tramwaj linii 4. Od 1 września kursować będzie między pętlą Żerań Wschodni, rondem Żaba, ulicami: 11 Listopada, Targową, al. Solidarności, placem Bankowym, Marszałkowską i Puławską, do pętli na Wyścigach.

Na Trasę W-Z i most Śląsko-Dąbrowski wróci też tramwaj linii 26, który będzie jeździł z os. Górczewska ulicami: Wolską, Skierniewicką, Kasprzaka, Prostą, al. Jana Pawła II, al. Solidarności, Targową i Grochowską, do ronda Wiatraczna. Natomiast 23 wyjedzie z pętli Czynszowa ulicami: Stalową, 11 Listopada, Targową, al. Solidarości, al. Jana Pawła II, Broniewskiego, Wólczyńską i Nocznickiego, do metra Młociny.

Po remoncie torowiska na ul. Kawęczyńskiej między Dworcem Wschodnim a pętlą przy bazylice wracają na swoje trasy linie 7 i 28. Od 1 września jeździć będą tu jak przed zmianą: 7 z krańca Okęcie, a 28 z pętli na Kole.

Objazdami będą jeszcze jeździć 1 (z Annopolu na Banacha), 24 (z Nowego Bemowa na Gocławek) i 71 (z Piasków na Banacha). Zmiany na tych liniach będą wprowadzane dopiero w październiku. - Będziemy zmieniać częstotliwość kursowania, ale i trasy tam, gdzie jest to możliwe i wskazane - mówi Igor Krajnow.

Część trasy zlikwidowanej linii 19 przejmie 10. Tramwaje z al. Niepodległości będą skręcały w ul. Nowowiejską, by dalej pojechać Marszałkowską, Puławską do pętli przy metrze Wilanowska. Linie 33 i 36 pojadą tak jak przed ostatnią zmianą. 33 z Piasków ulicami: Broniewskiego, al. Jana Pawła II, Chałubińskiego, al. Niepodległości, Rakowiecką, Wołoską, Woronicza, Puławską, do Wyścigów. 36 natomiast z metra Marymont pojedzie ulicami: Popiełuszki, al. Jana Pawła II, Stawki, Andersa i dalej Marszałkowską i Puławską, do Wyścigów. 41 z kolei z Żerania Wschodniego pojedzie jak dotychczas ulicami: Annopol, Rembielińską, Budowlaną, Starzyńskiego, Słomińskiego, by al. Jana Pawła II i Popiełuszki dojechać do metra Marymont.

Jakby na pocieszenie ZTM uruchomi nową linię 44, którą będzie jeździć z metra Wilanowska ulicami: Puławską, Woronicza, Wołoską i Marynarską, do pętli na Służewcu. Odciąży ona zatłoczone w godzinach szczytu 14 i 18, którymi pracownicy centrum biznesowego dojeżdżali do metra Wierzbno.

Czytaj także

    Komentarze (1)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Anna (gość)

    Część Żoliborza /Sady Żoliborskie, Zatrasie/ została niedawno całkowicie pozbawiona komunikacji autobusowej. Zlikwidowano linie 520 i 122, które woziły mieszkańców pół wieku. Ulicą Broniewskiego jeździ nowy autobus 114, łączący stacje metra Pl,
    Wilsona z Młocinami, Trudno pojąc komu jest potrzebny, A teraz likwiduje się trzy linie tramwajowe: 2, 19, 22. Kto o tym decyduje i co ma na celu? Jedno jest pewne, że są to osoby niekorzystające z komunikacji miejskiej i w ogóle nie znające Warszawy.