Do końca III kwartału 2019 roku zostanie oddanych do użytku 200 automatów, część z nich będzie działać jeszcze przed wakacjami. W pierwszym etapie znajdą się one w placówkach pocztowych oraz sklepach Biedronka w największych aglomeracjach miejskich, w tym w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Trójmieście oraz Poznaniu - czytamy w oficjalnej informacji prasowej Poczty Poslkiej. Urządzenia dostarczy spółka SwipBox. Pierwsze automaty do odbioru przesyłek pojawią się w miejscach, które wybrano pod względem "preferencji i stylu życia klientów sklepów internetowych i platform sprzedażowych". Automaty w Biedronkach znajdą się wewnątrz sklepów i będą czynne w godzinach otwarcia dyskontów. Automaty, które staną w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych będą dostępne 24 godziny na dobę.
Nowe rozwiązanie, na które zdecydowała się Poczta Polska to odpowiedź na rosnące zainteresowanie Polaków... zakupami internetowymi.
– Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku eCommerce, który jest kluczowy dla polskiej gospodarki. Powiększanie naszej sieci jest warunkiem dalszego rozwoju biznesu kurierskiego. Dlatego podjęliśmy decyzję do dołączeniu pocztowych automatów do odbiorów przesyłek do naszej oferty. Konsekwentnie chcemy oferować naszym klientom kolejne miejsca odbioru ich zakupów internetowych – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.
– Obecnie Poczta Polska wspólnie z partnerami tworzy największą sieć w kraju, do której należy ponad 11,5 tys. punktów. Placówki pocztowe posiadają ugruntowaną pozycję wśród klientów, między innymi ze względu na ich dogodne lokalizacje, dlatego postanowiliśmy usprawnić odbiór przesyłek, stawiając w części placówek nasze automaty pocztowe – mówi Grzegorz Kurdziel, Członek Zarządu Poczty Polskiej.
Nawiązanie współpracy Poczty Polskiej ze SwipBox Polska jest początkiem zmian na polskim rynku usług kurierskich i realną alternatywną do obecnie funkcjonujących rozwiązań. Możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Dane te potwierdza raport Gemius 2018 „Ecommerce w Polsce”, z którego wynika, że grupa osób aktywnie robiących zakupy online mieści się w przedziale wiekowym 15-49, z czego ponad połowa wskazuje automat samoobsługowy jako formę dostawy motywującą do robienia zakupów przez internet - podkreśla Poczta Polska.
POLECAMY TEŻ:
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?