Wkrótce wbite zostaną pierwsze łopaty pod budowę kolejnego mostu na Wiśle. Południowy będzie częścią ekspresowej obwodnicy Warszawy. Będzie miał po cztery pasy ruchu w każdą stronę. Dodatkowo po obu stronach znajdzie się chodnik oraz wywalczona ścieżka rowerowa. 10 listopada wykonawca złożył wniosek o pozwolenie na rozpoczęcie inwestycji.
- Na wniosek burmistrza Ursynowa Roberta Kempy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zadeklarowała, że wykona drogę rowerową na całej długości POW, również nad tunelem wzdłuż ulicy Płaskowickiej - informuje Urząd Dzielnicy Mokotów.
Most Południowy to tylko fragment dużej inwestycji. Południowa Obwodnica Warszawy (zaznaczana także jako trasa S2) łączy dwa odcinki autostrady A2. Zaczyna się przy węźle Konotopa, na zachód od Warszawy i docelowo zakończy się przy węźle Majdan, gdzie zamieni się w autostradę.
W tej chwili gotowy jest fragment od węzła Konotopa do węzła Puławska. Reszta rozstała rozbija na trzy odcinki. Odcinek „B” w ramach którego powstaje most Południowy ma 6,5 km długości.
Kontrakt na budowę podpisano w grudniu 2015 roku. Wykonawca - turecka firma Gulermak - ma czas do połowy 2020 roku. Koszt to 757 mln zł wraz z mostem.
Park nad tunelem
Pozostałe etapy to: „A” trasa od Puławskiej do węzła Przyczółkowa z tunelem pod Ursynowem (koszt to 1,2 mld zł) oraz „C” droga, która rozpocznie się za mostem i estakadą będzie biegła do węzła z ulicą Patriotów (koszt 0,56 mld zł). Tunel pod Ursynowem powstaje, aby trasa szybkiego ruchu nie przebiegała przez środek dzielnicy. Ursynów zaprezentował, jak będzie wyglądał. Cała trasa ma być gotowa w połowie 2020 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?