Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Południowa Obwodnica Warszawy. Park nad trasą nie powstanie? "Muszą zrobić tylko trawniki"

Redakcja
Południowa Obwodnica Warszawy. Park nad trasą nie powstanie?
Południowa Obwodnica Warszawy. Park nad trasą nie powstanie? mat. pras.
Południowa Obwodnica Warszawy powstaje na Ursynowie. To jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat w Warszawie. Za budowę drogi odpowiada włoski koncern - firma Astaldi. W związku z budową nowej trasy na Ursynowie, pojawiały się koncepcje na aranżacje terenu wokół trasy. Jak się okazuje - mogą nigdy nie doczekać się realizacji.

Południowa Obwodnica Warszawy powstaje na terenie Ursynowa. Dziś, mieszkańcy dzielnicy muszą liczyć się z utrudnieniami i niezbyt atrakcyjnym widokiem budowy, aby wkrótce móc cieszyć się szybkim połączeniem z innymi częściami miasta.

Wraz z budową pojawiły się plany aranżacji przestrzeni wokół nowej drogi. Obok obwodnicy miał wyrosnąć park z kortami tenisowymi, fontannami, dużą ilością zieleni. Takie przynajmniej pomysły pojawiały się z inicjatywy radnych dzielnicy o czym pisaliśmy tutaj: Park z kortami tenisowymi nad Południową Obwodnicą? To pomysł warszawskiego radnego.

"Proponuję postawić na ogólnodostępne obiekty i ogólnodostępne dyscypliny. Alejki mogłyby służyć nie tylko do przechadzek z naszymi czworonogami, ale do biegania, zimą biegania na nartach. A obok ławeczek widziałbym różne przyrządy do ćwiczeń. Pamiętajmy: mamy Las Kabacki i chrońmy go przed inwestycjami. Ale tu, gdzie można inwestujmy w obiekty, bo z nimi naprawdę jest problem" – tłumaczył Piotr Karczewski skoczek spadochronowy, były szermierz, reprezentant Polski i medalista mistrzostw Polski.

Jak podaje "Wyborcza", władze dzielnicy nie rozpoczęły rozmów w tej sprawie, a wykonawca drogi, na podstawie kontraktu, ma zagwarantować jedynie "odtworzenie stanu poprzedniego, a więc wąskiej ulicy Płaskowickiej i trawników". Co może wskazywać na to, że nowoczesny park w pobliżu POD nigdy nie powstanie.

Zobacz: Zmienili tunel metra w wiadukt. Zakończył się najtrudniejszy etap budowy Południowej Obwodnicy Warszawy [ZDJĘCIA]

Czytaj też: Metro w Warszawie. Powstaje koncepcja kolejnych linii. Trasa trzeciej nitki już w tym roku. Budowa "na zakładkę" od 2023

Zmienili tunel metra w wiadukt. Zakończył się najtrudniejszy...

Trasa gotowa w 2020 roku

Cała Południowa Obwodnica Warszawy to 18,5 km drogi - od węzła Puławska do węzła Lubelska. Roboty przy tym fragmencie, po zakończeniu fazy projektowej, ruszyły w 2017 roku. Według planów termin zakończenia inwestycji to 2020 rok (III kwartał).

Przypominamy, że w ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

  • drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
  • estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
  • węzłów: „Ursynów Zachodni”, „Ursynów Wschodni”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”
  • urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego
Południowa Obwodnica Warszawy to inwestycja długo wyczekiwana przez stołecznych kierowców. Na jej finalizację będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, dlatego odwiedziliśmy plac budowy, by na własne oczy zobaczyć postęp prac i obecny etap rozwoju. Dalsza część w artykule poniżej.

Południowa Obwodnica Warszawy. Odwiedziliśmy budowę trasy S2...

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto