Władze Warszawy zdecydowały się powierzyć budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie konsorcjum firm: Astaldi, Gülermak Ağir Sanayi Іnşaat ve Taahhüt A.Ş. oraz Gülermak Sp. z o.o. Wyboru dokonano 22 czerwca 2018 r., a wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał maksymalnie 50 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra oraz niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.
Wspomniane konsorcjum złożyło najkorzystniejszą ofertę – jak poinformował ratusz, wśród kryteriów wyboru znalazły się cena, skrócenie czasu wykonania oraz przedłużenie okresu rękojmi. W umowie ustalono kwotę wykonania bemowskiego odcinka metra na 1.622.951.790 zł (brutto).
Do finalizacji tego etapu inwestycji odniosła się prezydent stolicy – Hanna Gronkiewicz-Waltz. – Wybraliśmy wykonawcę budowy metra dla odcinka Mory+3. To niewątpliwie kluczowy etap inwestycji. Metro dojedzie na Bemowo, a jego sprawne funkcjonowanie zapewni nowa stacja techniczno-postojowa – mówi Gronkiewicz-Waltz. – W ramach kontraktu powstaną trzy stacje pasażerskie, stacja techniczna Mory oraz parking P&R. Dzięki temu warszawiacy z Bemowa w 20 minut dojadą do centrum – dodaje Prezydent m.st. Warszawy.
Poza Stacją Techniczno-Postojowej Mory (w sąsiedztwie Instytutu Energetyki), przetarg zakłada wybudowanie następujących stacji:
stacja C03 Lazurowa - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,
stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,
stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?