Obecnie trwają prace przy wzmacnianiu pozostałej części nawodnionego gruntu metodą iniekcji niskociśnieniowej, tak by w czasie budowy części środkowej stacji, czyli łącznika znajdującego się pod tunelem, nie doszło do ponownego wyrzutu mieszaniny gruntu spod tunelu Wisłostrady. Rozpoczęto też wypompowywanie wody z części zachodniej stacji, co jest możliwe dzięki ustabilizowaniu gruntu w miejscu wycieku.
Zobacz: Tak budują metro na Nowym Świecie [ZDJĘCIA]
Prace nad budową centralnej części stacji Powiśle rozpoczęły się w połowie 2012 roku. Wykonane zostały prace konstrukcyjne głowicy zachodniej i wschodniej. Wymiary docelowej stacji to 24 m głębokości, 144 m długości i 22,5 m szerokości.
Zobacz: Mieszkańcy miasta zadecydują o losach placu Małachowskiego
Po wycieku nawodnionej masy ziemi, który zagroził tunelowi Wisłostrady, prace nad częścią środkową zostały wstrzymane. Zachodnia część stacji została wypełniona wodą, w celu zrównoważenia ciśnienia hydrostatycznego. W październiku 2012 r. zakończyły się prace przywracające stabilność tunelu. W miejsce powstałej pod tunelem pustki po wypłukanej ziemi o objętości 6500m3, wtłoczona została specjalna mieszanka o właściwościach gruntu. W grudniu zakończyły się prace przy budowie ścian południowej i północnej przyszłej środkowej części stacji.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?