Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Prace nad II linią metra nie zakończą się przed Euro 2012

Wojciech Martyński
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Fot. Wojciech Barczyński/Polskapresse
Centralny odcinek drugiej linii warszawskiego metra ma zostać otwarty pod koniec października 2013 roku. Na razie prace przy budowie prowadzone są pod nadzorem archeologa.

Na początek niedobra wiadomość: włosko-turecko-polskie konsorcjum, które buduje metro, nie zdąży zakończyć prac przed Euro 2012. Realizatorzy pocieszają, że na czas piłkarskiego turnieju, kiedy Warszawa będzie oblegana przez turystów, budowane stacje zostaną "przysypane". Tak więc paraliżu nie będzie.

Jak informuje strona internetowa Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, centralny odcinek metra, budowany za oszałamiającą kwotę ponad 4,1 mld złotych przez firmy: Astaldi, Gulermak oraz PBDIM, ma liczyć siedem stacji.

Proponowane nazwy:

Rondo Daszyńskiego - wzdłuż ulicy Prostej, po zachodniej stronie ronda Daszyńskiego.

Rondo ONZ - pod wspomnianym rondem, wzdłuż ulicy Prostej i Świętokrzyskiej.

Świętokrzyska - zlokalizowana pod skrzyżowaniem Świętokrzyskiej z Marszałkowską, tak aby umożliwić przesiadkę do I linii metra.

Nowy Świat - stacja położona wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej, pomiędzy ulicami Czackiego i Nowy Świat.

Powiśle - pomiędzy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie a Nabrzeżem Wiślanym - pod tunelem Wisłostrady i u wylotu ulicy Tamka.

Stadion - stacja położona będzie w pobliżu dworca PKP i PKS, pod ulicą Zamojskiego, tak aby skutecznie integrować się z kompleksem Stadionu Narodowego.

Dworzec Wileński - końcowa stacja centralnej części drugiej "nitki" metra zlokalizowana będzie pod ulicą Targową, pomiędzy Białostocką i aleją Solidarności.

Prace pod nadzorem archeologa

Obecnie, prace przy budowie metra muszą być prowadzone pod nadzorem... archeologa. Wszystko za sprawą odkopanych przedwojennych budynków, na które robotnicy natrafili 30. września. "Zanim firma weszła na plac budowy, nasi eksperci z Polski, Włoch i Turcji przeanalizowali wszystkie świadectwa historyczne, dotyczące tego rejonu. Mamy wszystko pod kontrolą" uspokaja rzecznik prasowy wykonawcy, Mateusz Witczyński w rozmowie z reporterem TVN Warszawa. Włoska firma ma doświadczenie w budowaniu na obszarach archeologicznych. "Najlepszy przykład to budowa linii C w starożytnej części Rzymu. W ziemi był cały przekrój świadectw cywilizacyjnych" tłumaczy Witczyński.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mazowieckie.naszemiasto.pl Nasze Miasto