Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Projekt Ślązak uznany za jedną z najgorszych kampanii społecznych roku 2011

MIW
"Jadymy na bogato" - reklama Śląska nie spodobała się w kraju, ale w regionie też
"Jadymy na bogato" - reklama Śląska nie spodobała się w kraju, ale w regionie też Projekt Ślązak
Projekt Ślązak został uznany za jedną z najgorszych, żenujących i kiczowatych kampanii społecznych ubiegłego roku. Zestawienie 10 takich "niewypałów" przygotował internetowy portal kampaniespoleczne.pl, biorąc pod uwagę informacje w mediach, opinie internautów oraz ekspertów.

Nie bez znaczenia były również subiektywne oceny dziennikarzy portalu, choć w tym przypadku opinie wszystkich zainteresowanych były akurat wyjątkowo zgodne: klip "Jadymy na bogato", reklamowany jako śląska odpowiedź na kapitalny Projekt Warszawiak, okazał się zaledwie kiepską kalką oryginału.

CZYTAJ WIĘCEJ O PROJEKCIE ŚLĄZAK. ZOBACZ ZDJĘCIA Z PLANU i WIDEO

Maciej Świejkowski, dziennikarz portalu kampaniespoleczne.pl, zwraca uwagę, że w serwisie Youtube teledysk zebrał aż 78 procent negatywnych komentarzy (dla porównania "Warszawiak" miał ponad 90 proc. pozytywnych komentarzy), zaś na Facebooku przez pewien czas istniała nawet strona "Wstyd mi za Projekt Ślązak".

- Źródła takiej reakcji dopatrujemy się w odtwórczym charakterze klipu, który jedynie naśladował konwencję Projektu Warszawiak w sposób dość nieudolny - stwierdza Świejkowski.
Jak dodaje, w "Ślązaku" - mimo zaangażowania do niego Kabaretu Młodych Panów, rapera Grubsona, a nawet samego Kazimierza Kutza - zabrakło humoru i starannej produkcji, a czarę goryczy przelał dość nachalny "product placement" jednej ze śląskich dyskotek.
- Ślązacy oczekiwali więcej. Otrzymali odgrzewaną roladę, ale warto pochwalić sam zapał do gotowania - puentuje żartobliwie Świejkowski.

Dość marnym pocieszeniem dla autorów zaprezentowanego pół roku temu klipu jest to, że na "czarnej liście" znalazła się m.in. kosztująca podatnika 500 tysięcy złotych kampania promująca Warszawę przed Euro 2012, albo "rozbierany" wyborczy klip ubiegającej się o poselski mandat z list SLD Katarzyny Lenart oraz akcja Piaseczna zachęcająca do płacenia podatków właśnie w tej gminie hasłem "Piaseczno wita Twojego PITA. Bez PITA d... zbita".

Przygotowujący to zestawienie klipów fatalnych nie hierarchizowali wytypowanych kampanii od najmniej do najbardziej kiepskiej - po prostu uznali, że wszystkie one okazały się "niewypałami".
Adrian Grad, jeden ze współtwórców projektu "Jadymy na bogato", zapewnia że nie czuje się urażony tak surową oceną. Przyznaje jednak, że nie jest zaskoczony umieszczeniem "Ślązaka" w takim zestawieniu.

- Zamierzaliśmy pokazać Śląsk w krzywym zwierciadle. Mamy świadomość, że klip nie został odebrany tak, jakbyśmy chcieli, ale najważniejsze jest to, że kilku młodym ludziom chciało się czegoś takiego spróbować - argumentuje Grad.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto