Protest taksówkarzy Warszawa 2015. Korki od godz. 7 do 12 [UTRUDNIENIA, TRASA PRZEJAZDU, STRAJK]

red
Protest taksówkarzy Warszawa 2015. Korki od godz. 7 do 12 [UTRUDNIENIA, STRAJK]
Protest taksówkarzy Warszawa 2015. Korki od godz. 7 do 12 [UTRUDNIENIA, STRAJK] Mateusz Wrolewski
Protest taksówkarzy Warszawa 2015. 24 września strajkują kierowcy taksówek. Od godz. 7 do 12 zablokowane będzie centrum miasta. Zobacz trasę przejazdu. Wiemy, gdzie będą utrudnienia.

Protest taksówkarzy Warszawa 2015. Relacja na żywo

12.20 - Kończymy naszą relację. Dziękujemy, że byliście z nami. Jeżeli chcecie się z nami
podzielić wiadomościami lub sytuacjami, które spotkały Was na drogach piszcie na [email protected]

12.10 - Miasto jest już przejezdne. Taksówkarze powrócili do swoich obowiązków. Zapowiadany protest pod Sejmem jednak się nie odbył.

11.50 - Swoje stanowisko wobec dzisiejszego strajku zajęła Krajowa Izba Gospodarcza Taksówkarzy TAXI.
- Nie popieramy dzisiejszego strajku warszawskich taksówkarzy polegającego na nie przyjmowaniu zleceń i blokowaniu ulic Warszawy.Uważamy, że taka forma protestu jest uciążliwa jedynie dla ewentualnych pasażerów taksówek, którzy dziś nie mogą skorzystać z ich usług oraz tysięcy innych mieszkańców stolicy, którzy narażeni dziś będą na poruszanie się ulicami Warszawy w wielkich korkach - napisali na swojej stronie. Wypowiadają się też w sprawie nieuczciwej konkurencji. - Niezbędna jest skuteczniejsza walka z tak zwanym przewozem osób, który odbiera klientów legalnie działającym taksówkom - dodali.

11.30 - Zwiększony ruch jest jeszcze w Centrum, szczególnie na Alejach Ujazdowskich. W innych częściach miasta sytuacja powoli wraca do normy.

11.15 - Prezentujemy rozmowę z współorganizatorem protestu.

11.05 - Kierowcy mówią, że protestują przeciwko nieuczciwej konkurencji. "Brak zmian w przepisach doprowadził nas do tego, że rozpoczęliśmy strajk" - słyszymy od taksówkarzy.

10.45 - Marszałkowska jest już przejezdna. Kierowcy jadą teraz pod Sejm. Tam będą żądać zmian dot. przewoźników i taksówkarzy. - Znaleźliśmy rozwiązanie. Trzeba zdefiniować pośrednika, czyli tego kto rozdysponowuje kursy - powiedział nam Artur Oporski, dyrektor z firmy Ele Taxi, współorganizator strajku. Korporacje przygotowały również projekt zmian w ustawie.

Dowiedz się więcej o proteście: Strajk taksówkarzy: "Nie chcemy pieniędzy, zniżek na samochody. Niech wszyscy mają równe prawa!"

10.35 - Samochody zablokowały również pl. Konstytucji. Przypominamy, że z Centrum taksówkarze pojadą pod Sejm. Utrudnienia potrwają do godziny 12.

10.20 - Taksówkarze dojechali do Centrum. Na miejscu jest nasz fotoreporter. W galerii dodaliśmy zdjęcia "z ostatniej chwili". Widzimy samochody protestujących z przyczepioną małą, biało-czerwoną flagą. Poruszają się z niewielką prędkością lub zupełnie stoją. Jeżeli możecie, omijajcie okolice Marszałkowskiej.

9.45 - W komentarzach piszecie: "Cała ulica Solidarności od Szwedzkiej w stronę Marek o 7.30 już stała. Taksówkarze w ogóle nie jechali. Samochody stanęły na środku ulicy robiąc barykadę i zablokowały ruch, a to nie jest na pewno jazda zgodna z przepisami. Policji nie było. Ludzie wymuszali na kierowcach autobusów otwarcie drzwi i szli (też z małymi dziećmi) do Placu Wileńskiego."

9.40 - Rozmawialiśmy z kierowcą z MPT. Nie wszystkie korporacje strajkują. "My nie mamy takiej potrzeby" - powiedział nam kierowca. Zauważył jednak, że na rynku istnieje nieuczciwa konkurencja, która wszystkim
taksówkarzom daje się we znaki.

9.30 - Największe utrudnienia są w tej chwili na Pradze. W Centrum jest jeszcze w miarę pusto.

9.15 - Taksówkarze jadą z prędkością kilku km/h. Największy zator utworzył się na ul. Puławskiej, od ul. Wałbrzyskiej do placu Unii Lubelskiej.

9.00 - Informujecie nas, że Aleje Jerozolimskie w stronę Centrum, Górczewska i Radzymińska cały czas stoją.

8.30 - Jak powiedziała nam Magdalena Bieniak, nadkomisarz z zespołu prasowego stołecznej Policji:
- Kierowcy ruszyli z pięciu miejsc. Jadą zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Jesteśmy obecni na miejscu i będziemy sprawdzać, czy nie doszło do złamania przepisów. Na razie nie było takich sytuacji.

8.20 - Aleje Jerozolimskie stoją, a z Włoch do Centrum jedzie się godzinę. Utrudnienia są też na Południowej Obwodnicy Warszawy - informuje nas Czytelnik.

8.00 - Jak pisze do nas pani Aleksandra "Jerozolimskie stoją, wiadukty opanowali taksówkarze."
Jeżeli jesteście w drodze do pracy, polecamy omijać główne drogi. Dzisiaj najszybszym środkiem transportu może okazać się metro i tramwaje.

7.40 - Kierowcy ruszają z parkingów będą jechać do centrum głównymi ciągami komunikacyjnymi. Uważajcie na utrudnienia na Górczewskiej, Alejach Jerozolimskich, Alei Waszyngtona.

7.00 - Taksówkarze zbierają się na obrzeżach miasta, przy dużych ciągach komunikacyjnych na Bemowie, Ochocie, Pradze-Północ i Pradze Południe

Protest taksówkarzy Warszawa 2015

W czwartek od godz. 7 rano taksówkarze wyjadą na ulice Warszawy. Ze względu na strajk czekają nas spore utrudnienia w ruchu. Jak dowiedzieliśmy się od korporacji taksówkowych, kierowcy będą zjeżdżać z obrzeży Warszawy do śródmieścia. Będą jechać z bardzo małą prędkością, dlatego może pojawić się zator na głównych ulicach. Trzeba liczyć się z korkami na Marszałkowskiej, Alei Waszyngtona, Puławskiej, Górczewskiej i Alei Jana Pawła II. Centrum miasta będzie zablokowane. Następnie pojadą pod Sejm, gdzie przedstawią swoje postulaty.

Utrudnień w ścisłym centrum miasta możemy spodziewać się mniej więcej od godz. 10. Cała akcja zakończy się o godz. 12. W proteście ma wziąć 2 tys. samochodów z warszawskich korporacji taksówkowych. Do strajku przyłączyły się też inne miasta. Taksówkarze protestują, by wyrazić sprzeciw wobec nieuczciwej konkurencji.

Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.