Wśród kluczowych postulatów, które zostały uwzględnione, znalazły się zarówno te związane z infrastrukturą pieszo-rowerową, komunikacją publiczną, jak i rozwiązaniami drogowymi, m.in.: zachowanie ciągów rowerowych i możliwie największej liczby przejść dla pieszych, realizacja buspasów i wyznaczenie zastępczych zatok autobusowych, zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) przez stację PKP Służewiec (funkcjonuje od 4.09), poparcie założeń przetargowych miasta co do zbudowania „nakładki” umożliwiającej zawracanie tramwajów i kursowanie ul. Wołoską (funkcjonuje od 22.08).
Zobacz też: Remont Marynarskiej. Wielkie zmiany i utrudnienia na Domaniewskiej, Wołoskiej i Rzymowskiego [MAPKI]
Zachowano także przejezdność ul. Postępu w czasie trwania całej inwestycji (oprócz kilkudniowych zamknięć np. w czasie weekendów), uruchomiono prawoskręty z ul. Postępu w ul. Marynarską, zrealizowano 2 ronda turbinowe – na skrzyżowaniach Cybernetyki z Postępu i Wirażową, zapewniono lewoskręt z ul. Cybernetyki w Rzymowskiego, udrożniono lewoskręt na Rondzie Unii Europejskiej (jadąc z ul. Marynarskiej do ul. Wołoskiej) i wyznaczono dwa pasy na ul. Wołoskiej do skrętu w lewo w ul. Domaniewską.
Warto podkreślić, że również firmy obecne na Służewcu wdrażają ulepszenia, które pomogą przetrwać remont, wśród nich są m.in.: propagowanie wspólnych przejazdów (carpooling), wprowadzenie elastycznych godzin pracy, promowanie korzystania z komunikacji miejskiej. Wszystkie prace zakończą się we wrześniu 2018 roku. Koszt rozbudowy ul. Marynarskiej to ok. 50 mln zł.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?