Biuro Drogownictwa i Komunikacji po dyskusjach nad kształtem Marszałkowskiej zdecydowało się na wariant, w którym linia tramwajowa pozostanie w osi jezdni, a sama ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w każdą stronę (zarówno w części na północ i południe od ronda Dmowskiego). Oznacza to, że w części południowej znikną dwa pasy ruchu, a w północnej - jeden. Zaoszczędzona przestrzeń przeznaczona zostanie na miejsca parkingowe i pasy zieleni.
Marszałkowska będzie też łatwiejsza do przekroczenia: na odcinku od Królewskiej do placu Konstytucji, pojawi się kilka nowych przejść dla pieszych: przy Rysiej, Złotej, kilkadziesiąt metrów na północ od skrzyżowania oraz przy Nowogrodzkiej. Przejścia przy Hożej i Wilczej znajdą się po obu stronach ulic. Dodatkową korzyścią będzie wyprowadzenie ruchu z centrum, co powinno przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczeń powietrza w tej części miasta.
Czytaj też: Zanieczyszczenie powietrza w Warszawie. Ratusz podejmuje kroki [7 PUNKTÓW]
Rondo Dmowskiego zostanie gruntownie przebudowane i zamieni się w skrzyżowanie. Pierwszym krokie będzie wytyczenie przejść dla pieszych przy zachowaniu przejść podziemnych. Skrzyżowanie ma mieć zachowaną techniczną możliwość skrętów tramwajowych we wszystkich relacjach z uwzględnieniem przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych w poziomie jezdni.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?