Pojawią się szersze bramki automatyczne i wyjścia awaryjne, zainstalowane będą też wyższe szklane wygrodzenia. Bramki mają działać w trybie dwustronnym - będą czytały bilety z paskiem magnetycznym, zakodowane na karcie zbliżeniowej oraz w kodzie QR oraz otwierać się samoczynnie po wyjściu pasażera z metra.
Mają być przebudowane bramki na następujących stacjach: Służew, Wilanowska, Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona. Jedną z opcji jest również zmiana na stacji Centrum oraz Młociny.
Jeśli się uda zrealizować wszystkie zamierzenia, przebudowane będą już bramki na wszystkich stacjach metra. Zamierzeniem inwestycji jest udoskonalenie systemu bramkowego. ZTM dopuszczają korzystania z wyjść awaryjnych m.in. przez osoby z większym bagażem, rowerem, wózkami i niepełnosprawnościami. Niestety, bramki awaryjne są w praktyce otwarte przez cały czas i nikt tego nie weryfikuje. Aż 60% pasażerów omija bramki na niektórych stacjach.
Termin składania ofert upływa 6 lipca, a na realizację przeznaczono osiem miesięcy.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?