Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przejście między I i II linią metra się zapycha. ZTM chce zmian, jednak rozbudowa jest niemożliwa. Co dalej?

Piotr Wróblewski
Zdjęcie z otwarcia centralnego odcinka II linii metra, marzec 2016.
Zdjęcie z otwarcia centralnego odcinka II linii metra, marzec 2016. Szymon Starnawski / zdjęcie archiwalne
Łącznik między dwiema liniami metra, na stacji Świętokrzyska, powoli się zatyka. Dziennie przechodzi nim ok. 50 tys. pasażerów. ZTM próbuje ratować sytuację, jednak sama rozbudowa nie jest możliwa. Zmiany są konieczne, ponieważ po otwarciu całej II linii metra, ruch w tym miejscu się podwoi. Co można zrobić? Dalsza część artykułu poniżej.

Dziennie z centralnego odcinka II linii metra korzysta ponad 140 tys. osób. Co trzeci pasażer przesiada się na stacji Świętokrzyska. Dzięki łącznikowi nie trzeba wychodzić na powierzchnię. Wystarczy wejść schodami, by znaleźć się na peronie pierwszej nitki. Łącznik działa już 3,5 roku, jednak powoli się zatyka.

W tej chwili schodami przechodzi tu 50 tys. osób dziennie. W godzinach szczytu jest tu bardzo ciasno. Bywa, że łącznik się zatyka, a pasażerowie muszą stać w kolejce, by zejść. - Chcemy dokładnie zobaczyć, jak w tym odcinku zachowują się różne grupy pasażerów. Na podstawie tego wykonana zostanie analiza przyszłościowa, uwzględniająca uruchomienie II linii metra w całości - mówi nam Tomasz Kunert z ZTM. Spółka zleciła już szczegółowe badania. Dzięki nim poznamy zachowania różnych grup pasażerów, np. osób z wózkami. Na tej podstawie ZTM zaplanuje zmiany. Ale co można zrobić?

- Rozbudowa łącznika jest niemożliwa. Jest on zbudowany pomiędzy tunelami metra, co wyklucza rozbudowę. Możemy jedynie zastanowić się jak kierować ruchem na tym łączniku - wyjaśnia Kunert. Rzeczywiście, schody znajdują się ok. 30 cm od tunelu. Nie można więc go poszerzyć, co upłynniłoby ruch. Pozostają inne zmiany, jak oddzielenie ruchu w górę (na stację I linii) i w dół (na stację II linii), przebudowa schodów ruchomych itp.

Zmiany są koniecznie, ponieważ po otwarciu całej II linii metra ruch podwoi się, a może nawet potroi. Z pierwszej nitki korzysta dziennie pół miliona pasażerów. Biorąc pod uwagę, że wkrótce metro dotrze na Bemowo i Targówek - z II linii może korzystać równie dużo osób.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto