Swoje oferty w przetargu złożyło pięć firm: konsorcjum Porr Polska Construction, Porr Polska Infrastructure, Porr Bau, Torpol, Intercor (587,75 mln zł), konsorcjum Strabag, Strabag Rail (Czechy), Strabag Altalanos Epito, ZUE, Budimex (608,89 mln zł), konsorcjum Trakcja PRKiI, Comsa, PKP Energetyka (609,78 mln zł), konsorcjum Astaldi, Costruzioni Linee Ferroviarie (735,52 mln zł) oraz konsorcjum Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa (527,90 mln zł). Inwestor dysponuje budżetem w wysokości 672,12 mln zł.
Przy wyborze najkorzystniejszego rozwiązania PKP PLK będzie kierować się kilkoma kryteriami: ceną (70 proc.), terminem realizacji (25 proc.) i okresem gwarancji (5 proc.). Wszyscy zainteresowani zadeklarowali 49-miesięczny okres realizacji inwestycji i 72-miesięczny okres gwarancji.
To już ostatni przetarg dotyczący modernizacji tej linii kolejowej. Wcześniej rozstrzygnięto postępowanie dotyczące remontu odcinka od Czachówka Południowego do Warki o długości ponad 19 km. Koszt realizacji tej części inwestycji to 266,5 mln zł.
Cała inwestycja obejmuje zaprojektowanie i zmodernizowanie od podstaw tej linii kolejowej. Pomiędzy Warką a Radomiem ma powstać także drugi tor. Władze PKP PLK zapowiadają, że po zakończeniu prac remontowych podróż z Warszawy do Radomia, w przypadku najszybszego połączenia, będzie trwać 70 minut.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?