Nowe tory i przejście
W związku z remontem warszawskiej linii średnicowej, modernizacji ulegnie także dworzec PKP Śródmieście. Na planowane zmiany mieszkańcy stolicy i okolicznych miejscowości czekali od lat. Mowa o wprowadzeniu bezpośredniego połączenia między dworcem Śródmieście a stacją metra Centrum. Dzięki temu pasażerowie nie będą musieli już wychodzić na powierzchnię z dworca, by po chwili znów zejść pod ziemię do metra – i na odwrót. Według PKP działania w Śródmieściu to najważniejsza oraz największa przebudowa na całej linii średnicowej.
Ponadto rozbudowie ulegnie infrastruktura torowa. Dworzec powiększy się o dwa dodatkowe tory, czyli drugie tyle, ile mamy obecnie. Wówczas przepustowość całej linii średnicowej powiększy się do 24 pociągów na godzinę.
ZOBACZ TEŻ: Linia obwodowa w Warszawie. Przetestowaliśmy zmodernizowaną trasę kolejową i nowe perony [ZDJĘCIA]
Zaczną od Zachodniej
Mimo newralgicznego statusu inwestycji w Śródmieściu, modernizacja rozpocznie się od przebudowy dworca Warszawa Zachodnia. Tam pod torami kolejowymi powstanie tunel, który posłuży za trasę dla linii tramwajowej. Poza tym przebudowie ulegną wszystkie perony dworca. W rezultacie Dworzec Zachodni nareszcie stanie się reprezentatywnym węzłem przesiadkowym. Przetarg na modernizację linii średnicowej ruszyć ma do końca bieżącego półrocza, a zakończenie robót powinno nastąpić w 2022 roku.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?