Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont torów na trasie Kielce - Radom - Warszawa. Kolejny etap prac przy kolejowej linii numer 8

jp
Już niedługo ruszy remont kolejnego odcinka trasy numer 8, która dla mieszkańców regionu radomskiego będzie oznaczała możliwość szybszego dojazdu koleją do Kielc, Krakowa i Zakopanego. Wciąż wszyscy oczekują jednak na wiążące rozstrzygnięcia dotyczące pełnej modernizacji trasy numer 8 z Radomia do Warszawy.

Oferta krakowskiej firmy ZUE, wartości 21,58 mln złotych została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na opracowanie dokumentacji i wykonania robót budowlanych na odcinku Skarżysko-Kamienna - Suchedniów linii kolejowej numer 8. Jeśli nie będzie protestów konkurentów, prace ruszą już 16 maja.

Polskie Linie Kolejowe chcą wyremontować odcinek pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem do końca tego roku. Rewitalizacja obejmie dwa tory 12-kilometrowego fragmentu trasy Radom - Kielce.

- Wymienione zostaną rozjazdy, wyregulowane tory oraz wyremontowane obiekty inżynieryjne, dzięki czemu po zakończeniu wszystkich prac prędkość na całym odcinku będzie wynosiła od 100 do 120 kilometrów na godzinę - mówi Karol Jakubowski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dodaje, że pełny koszt prac będzie można określić po zakończeniu przetargu, przegrani konkurenci mogą jeszcze wnieść odwołanie. Rewitalizacja odcinka Skarżysko-Kamienna - Suchedniów została wcześniej zaplanowana i wpisana do rozkładu jazdy. Ruch na trasie będzie prowadzony zgodnie z nim, a informacje na temat kursowania pociągów znajdują się na stacjach, przystankach, a także na stronie www.portalpasazera.pl.

Wciąż nie ma jednak wiążących decyzji w sprawie modernizacji trasy numer 8 na newralgicznym odcinku z Warki do Radomia.

Do tej pory kolejarzom udało się przebudować stację kolejową Radom i około 3,5-kilometrowy odcinek trasy w granicach miasta. Trwa modernizacja linii na 27-kilometrowym odcinku z Warszawy-Okęcie do Czachówka.

Problemem jest odcinek z Warki do Radomia. Przetarg na wykonanie dokumentacji i wykonanie inwestycji wielokrotnie przekładano. Ostatnio z powodu protestu oferentów, którzy zaskarżyli regulamin do Krajowej Izby Odwoławczej. Sprawa trafiła do sądu, który uznał, że regulamin PKP PLK nie narusza przepisów.

Zgodnie z planami w 2017 roku mają być przygotowane projekty modernizacji trasy na tym odcinku, a w 2018 roku ruszą roboty. Modernizacja będzie obejmować przebudowę infrastruktury na trasie Warka - Radom, a także budowę drugiego toru. Przebudowane będą stacje i przystanki kolejowe, które zostaną dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Przy stacjach mają też pojawić się nowe parkingi. PLK zmodernizuje też system sterowania ruchem, a także przebuduje przejazdy przez tory. W planach jest budowa nowych wiaduktów i tuneli. Kiedy linia nr 8 zostanie przebudowana, pociągi będą mogły osiągać prędkość 160 km/h.

Zobacz także: Remont torów Radom-Warszawa. Komunikacja zastępcza z Lesiowa do Radomia

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto