Linia nr 447 łączy Grodzisk Mazowiecki z Warszawą. Remont na tej trasie trwa już od pewnego czasu. Obecnie zamknięto przejazd na linii, która ma 22 kilometry. Zamiast pociągów jeżdżą 12-metrowe autobusy, które zabierają pasażerów z miejsc w pobliżu stacji PKP. Cały remont warty 285 milionów złotych potrwa do września 2018. Przez ten czas mieszkańcy Pruszkowa, Piastowa czy Grodziska Mazowieckiego muszą liczyć się z utrudnieniami.
Na początku października otwarte zostanie przejście przez tory w Pruszkowie. Zamknięty zostanie tunel, który będzie remontowany. – Ponadto w Pruszkowie prowadzone są obecnie prace związane z przebudową infrastruktury kolejowej w rejonie planowanego tunelu w ciągu ulic Błońskiej i Działkowej – tłumaczy Łukasz Kwasiborski z PKP PLK. W tym rejonie wprowadzono również nową organizację ruchu, która umożliwi przebudowę przejścia podziemnego.
W tej chwili, jak tłumaczy nam PKP, prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. Trwa przebudowa przejść podziemnych w Piastowie, Parzniewie (powstanie tam nowa stacja) i Brwinowie. W tej pierwszej miejscowości trwają prace związane z budową wyjścia od ulicy Lwowskiej, które rozpoczęły się jeszcze w maju. W Parzniewie przejście jest przebudowywane. Pod koniec roku rozpocznie się również budowa peronu. Brwinów zyska przejście w rejonie ul. Sportowej i ul. Mszczonowskiej. Również w Milanówku budowane jest przejście od strony ulicy Krakowskiej.
Prace na linii kolejowej
Poza pracami na peronach i przy budowie przejść podziemnych, trwa intensywna przebudowa torów. - Na linii nr 447 prowadzone są też takie prace jak: rozbiórka sieci trakcyjnej, demontaż urządzeń srk, rozbiórka układu torowego. Jednocześnie trwają roboty związane z wykonaniem odwodnienia, przebudowa infrastruktury elektroenergetycznej i teletechnicznej - wyjaśnia Kwasiborski i przekonuje, że warunki atmosferyczne nie wpłyną na inwestycję. Termin otwarcia linii dla pociągów – wrzesień 2018 – nie jest zagrożony. Nie oznacza to, że za rok prace się zakończą. Pociągi wrócą na tory, ale przez kolejne trzy miesiące prowadzone będą dalsze prace, które nie wpłyną jednak na ruch pociągów.
Co da remont? Po zakończeniu prac podróż z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego skróci się o pięć minut. Znacznie zwiększy się przepustowość odcinka, którym dziesiątki tysięcy osób podróżują do pracy. Poza tym pojedziemy wygodniej, ponieważ ułożonych zostanie 43 km nowych torów. Powstaną dodatkowe przejścia podziemne, mosty i wiadukty, a także tunel drogowy w Pruszkowie. Na trasie pojawi się też nowa stacja – Parzniew. Wszystkie przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?