Metro wyjeżdża na powierzchnię
Wiadukt kolejowy nad ul. Puławską to budowla, którą przebiega linia kolejowa łącząca Stację Techniczno-Postojową Metra Warszawskiego na Kabatach z trasą kolejową przy stacji Warszawa Okęcie. To konstrukcja czteroprzęsłowa, zbudowana w 1984 roku, o długości ponad 100 metrów. Dzięki temu wiaduktowi STP Kabaty ma połączenie z siecią kolejową PKP Polskich Linii Kolejowych.
Łącznica jest używana do transportu taboru Metra Warszawskiego – zarówno przy dostawach nowych pociągów, jak i wysyłaniu do napraw tych już eksploatowanych. Na początku lat 90. tą trasą przyjechały do stolicy pierwsze składy metra produkcji rosyjskiego Metrowagonmaszu. Kilka lat temu w podobny sposób dostarczano także składy Inspiro. Co ciekawe, wiadukt jest miejscem, gdzie metro wyjeżdża na powierzchnię - a nie ma takich wiele w stolicy.
Wiadukt metra nad Puławską - remont
Niestety, wybudowany 34 lata temu wiadukt jest w złym stanie technicznym, ma za niskie balustrady i sypiące się, zardzewiałe części. Dlatego właśnie Zarząd Transportu Miejskiego poinformował w piątek (12 kwietnia) o podpisaniu umowy na jego remont. Prace remontowe zostaną przeprowadzone przez konsorcjum firm budowlanych z liderem - Warszawskim Przedsiębiorstwem Mostowym Mosty Sp. z o.o. na czele. Na realizację tego zadania wykonawca ma 11 miesięcy, koszt remontu to ok. 3,2 mln zł.
POLECAMY TEŻ:
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?