Remonty drogowe 2015, Warszawa. Rok 2015 to rok kolejnych inwestycji drogowych. Niektóre z nich już trwają, inne dopiero się rozpoczną. Wszystkie jednak wiążą się z utrudnieniami w ruchu.

Remonty drogowe 2015, Warszawa. Gdzie będziemy stać w korkach?



Jedną z inwestycji, która trwa już od dawna, jest przebudowa Trasy Armii Krajowej. Zanim jesienią tego roku zakończą się prace, warszawskich kierowców czeka jeszcze sporo utrudnień. Najświeższym z nich jest zwężenie jezdni w rejonie węzła Modlińska. Powodem zmian jest budowa estakady, która ma połączyć Trasę AK z ulicą Modlińską. Poruszający się w tamtym regionie muszą się liczyć z utrudnieniami do końca lutego.

Roboty drogowe trwają również przy ul. Jagiellońskiej, która została zwężona o jeden pas w kierunku Pragi-Północ. Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy. Te zmiany potrwają do końca marca i związane są z pracami remontowymi na moście Grota--Roweckiego.

Wkrótce ruszy też budowa tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu. Inwestycja wzbudza sporo kontrowersji, ponieważ wiąże się z wycinką około 400 drzew, a także zburzeniem sześciu budynków mieszkalnych, 13 pawilonów i 11 różnego rodzaju budynków gospodarczych. Pierwszych rozbiórek można się spodziewać w lutym. Przebudowane zostaną też ulice Zwoleńska i Żegańska. Szczegółowe zmiany w ruchu nie są jeszcze dokładnie znane, ale prawdopodobnie należy spodziewać się w tym miejscu wahadłowego ruchu pociągów. Celem inwestycji jest zmniejszenie korków, które powstawały z powodu częstych kursów pociągów SKM i KM i konieczności zamykania przejazdu kolejowego. Koniec remontu planowany jest na listopad 2016 r.

Wołoska bez tramwajów
Dużych utrudnień w komunikacji mogą się też spodziewać jadący do pracy w okolicach Galerii Mokotów. Tam rozpoczęło się już poszerzanie ulicy Wołoskiej - powstanie druga jezdnia o szerokości trzech pasów, a zniknie ostatnie wąskie gardło w ciągu tej ulicy. Nie będzie też przejazdów przez torowisko pomiędzy Wiktorską a Bagażową. Przebudowane zostanie też torowisko oraz pętla u zbiegu ulic Wołoskiej i Woronicza. W planach są również chodniki, drogi rowerowe i zatoki przystankowe. Zmiany wiążą się z zawieszeniem ruchu tramwajowego.

Czytaj też: Remont Wołoskiej - zlikwidują tramwaje, będą utrudnienia dla kierowców i pasażerów

- Planujemy wyłączenie tramwajów jeszcze w tym kwartale - mówi Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - Pasażerowie nie będą mogli korzystać z nich przez mniej więcej cztery miesiące. Powstanie oczywiście komunikacja zastępcza, ale jeszcze nie znamy szczegółów. Trwają rozmowy i ustalenia z Tramwajami Warszawskimi - dodaje.
Harmonogram inwestycji przewiduje, że zakończy się ona w listopadzie 2016 r.

Zostaw e-mail, a my dostarczymy Ci najświeższych informacji

Czytaj także

    Komentarze (1)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    MissTer (gość)

    Na moście łazienkowskim nie widać odkształceń, widać duże zniszczenia korozyjne i inne, jeszcze przed pożarem.Warszawa leży po obu stronach rzeki WISŁY. Czas najwyższy NA NOWY MOST w Centrum Warszawy. Przez ostatnie 25 lat nie zadbali o sprawną, bezpieczną, metropolitalną komunikację kolejni prezydenci Warszawy. Komunikacja miejska jest bardzo ważna. Mostów w Warszawie jest za mało, powinno być o 4 więcej, a przynajmniej o 1-2 więcej w Centrum. Nie należy czekać na zdarzenie (aktualny pożar), bo kolejne mosty ułatwiałyby komunikację oraz remonty, czy bieżące konserwacje. Remont, a może przebudowa być może będzie trwać kilka miesięcy lub więcej.
    Aktualne utrudnienia komunikacyjne mogą być przyczyną katastrofy komunikacyjnej. Położony w Centrum most Poniatowskiego, nie sprosta płynności komunikacji, będzie wprowadzony BUS PAS. W sytuacji katastrofy należy szerzej udostępnić, szczególnie dla mieszkańców z Centrum komunikację, przez otworzenie dla ruchu ul. Nowy Świat ,do przeprawy przez Wisłę mostem Świętokrzyskim.Natomiast autobusy tzw. czerwone numery (linie przyspieszone) należy skierować od Politechniki przez pl. Trzech Krzyży na mosty Poniatowskiego i Świętokrzyski, a także dworzec Powiśle. Inne mogą być też skierowane i w kierunku dworca Centralnego, a obywatele pojadą dalej pociągami przez most..