Przyjęta przez władze strategia zawiera kryteria, według których budowany ma być transport rowerowy w stolicy. - Projekt ten bardzo go porządkuje i zapobiega błędom. Pokazuje czarno na białym, jak należy robić ścieżki rowerowe. Jest również wskazówką dla projektantów - wyjaśnia Marcin Jackowski ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze.
A rozwiązań jest wiele. Poczynając od tradycyjnych ścieżek rowerowych (z łagodnymi zakrętami), kończąc na ciekawych propozycjach... jazdy pod prąd. Mowa oczywiście o kontrapasach, z których mogliby korzystać rowerzyści na jednokierunkowych ulicach nawet w centrum miasta.
- To doskonały pomysł na rozszerzenie sieci rowerowych - twierdzi Marcin Jackowski. Ciekawym pomysłem są również śluzy rowerowe, które przede wszystkim zapewniają bezpieczeństwo cyklistom. Pomysł polega na wyznaczeniu na skrzyżowaniach specjalnej przestrzeni pomiędzy pasami a samochodami, która przeznaczona byłaby dla rowerzystów. Śluza umożliwiłaby jadącym na rowerze bezpieczny skręt.
Przyjęcie projektu to dopiero pierwszy krok. Aby go zrealizować, potrzebni są urzędnicy odpowiedzialni za jego wdrażanie. Teoretycznie w każdej dzielnicy jest osoba odpowiedzialna za transport rowerowy. W praktyce funkcja konsultanta ds. rowerowych jest ich dodatkowym zajęciem. Aby zrealizować projekt, potrzeba większej kadry.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?