Kolejne podejście
Dworzec Warszawa Gdańska w czasie remontu warszawskiej linii średnicowej będzie musiał przyjąć codziennie tysiące pasażerów ruchu dalekobieżnego. Aby było to możliwe, potrzebna jest rozbudowa stacji. Na razie dwukrotnie próbowano wybrać wykonawcę prac - pierwszy przetarg zakończył się porażką, natomiast w kolejnym wpłynęła tylko jedna oferta, jednak jej wartość ponad dwukrotnie przekraczała zaplanowany na ten cel budżet. Teraz ogłoszono trzeci przetarg.
Zobaczcie też: Modernizacja linii średnicowej. Warszawa Gdańska bez dodatkowego peronu. Czy czeka nas paraliż komunikacyjny?
Nowe plany PKP
Jak informuje transport-publiczny.pl, po porażkach poprzednich przetargów zmieniono zakres prac. Kolejarze nadal planują wybudowanie dwóch nowych kładek - jednej dla pieszych, która powstanie od strony ulicy Kłopot, drugiej jako łącznik peronów stacji Warszawa Główna z wiaduktem w ciągu ulicy Andersa/Mickiewicza. Zakres prac przewiduje też zamianę zwykłych schodów na ruchome. Natomiast porzucono plany wybudowania nowego przejścia podziemnego dla pieszych.
Termin składania ofert mija 25 czerwca. O wyborze zdecyduje cena oraz termin realizacji.
POLECAMY TEŻ:
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?