Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruszają prace przy Południowej Obwodnicy Warszawy. Metro ma być jak most

red
Ruszają prace przy Południowej Obwodnicy Warszawy. Metro ma być jak most
Ruszają prace przy Południowej Obwodnicy Warszawy. Metro ma być jak most Polska Press Grupa
Na początku marca rozpoczną się prace przy budowie odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy. Obejmuje on fragment od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa. Prace uwzględniają też budowę tunelu pod przebiegającą tamtędy linią metra.

Południowa Obwodnica Warszawy, czyli droga ekspresowa S2, została podzielona na trzy odcinki. Odcinek A to pierwszy z nich. Najtrudniejszym elementem prac ma być wybudowanie tunelu biegnącego pod metrem. Chodzi o to, aby uniknąć przerw w kursowaniu podziemnej kolei.

Pierwszym etapem będzie zabezpieczenie tunelu metra. Ma to zostać zrobione w taki sposób, aby na czas budowy tunelu POW linia metra przebiegała podziemnym mostem umieszczonym nad budowaną drogą ekspresową. - To najtrudniejszy element kontraktu, dlatego wzmocnienie tunelu metra zostało wyjęte z całego zadania, by prace realizować jak najszybciej – mówił podczas konferencji prasowej Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy Astaldi, która jest wykonawcą odcinka A.

Realizacja tego fragmentu zaczyna się blisko 7 miesięcy przed terminem umownym. Przedstawiciele wykonawcy informują, że na razie żadne ulice nie będą całkowicie zamknięte, ale należy spodziewać się utrudnień. Największą zmianą ma być likwidacja ronda na skrzyżowaniu ul. Płaskowickiej i Al. KEN. W tym miejscu powstanie standardowe skrzyżowanie, nie będzie na nim możliwości skrętu w lewo. Chcąc skręcić w lewo, kierowcy będą musieli najpierw pojechać w prawo i objazdem dojechać do skrzyżowania, a następnie pokonać je, jadąc na wprost. Zostaną wytyczone objazdy ulicami: Cynamonową, Gandhi, Stryjeńskich i Belgradzką.

Najgorzej będzie na początku marca. Wtedy zaczną się przygotowania do wdrożenia organizacji ruchu na czas budowy POW, które potrwają około miesiąca. Zlikwidowane zostaną krawężniki, powstanie droga tymczasowa, a ścieżka rowerowa zostanie przeniesiona. Czasowa organizacja ruchu ma obowiązywać przez półtora roku.

Odcinek od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa ma 4,6 km. Cała Południowa Obwodnica Warszawy będzie liczyć 18,5 km. Inwestycja na odcinku A ma kosztować 1,2 mld zł. Pozostałe odcinki mają 6,45 km (węzeł Przyczółkowa - węzeł Wał Miedzeszyński o wartości 757,6 mln zł) oraz 7,45 km (węzeł Wał Miedzeszyński - węzeł Lubelska o wartości 561,7 mln zł). POW w całości ma być gotowa do sierpnia 2020 roku.

Zobacz też:

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto